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RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade

 
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RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/6/2008 7:30:21 AM   
Dumnorix


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Hallo Juggalo
Damn - you must load the sommer graphik from your extra-file !!!!!!!!!!
You have install the wintergraphic (Ardennes !)

Thanks and go on......Fight for your live!
H.Balck

_____________________________


(in reply to TAIL GUNNER)
Post #: 241
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/6/2008 9:22:27 AM   
Dali

 

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You can also control the fleet in the normandy-scn

yes, yes parameters no good...
examply Black Prince no Emerald class .. etc

(in reply to TAIL GUNNER)
Post #: 242
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/6/2008 10:58:09 PM   
Dumnorix


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OK - what is with our new armoured train icons ???

Thanks H.Balck

_____________________________


(in reply to Dali)
Post #: 243
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/7/2008 11:35:43 AM   
Dali

 

Posts: 223
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Hi,
Normandie scenarios its boms, gigantic large scale maps, super !!!!

Send you new icons (5 and 6.5.08) .receive you??

Armored trains, icons presented only 1 wagons (or locomotive +1 wagons???) armoured train, i am making this wagons, send my type  and number armoured trains.
                                                                                          Dali

(in reply to Dumnorix)
Post #: 244
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/7/2008 1:25:16 PM   
Dali

 

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Hi,
Quote:
Normandy scenarios:
 200.StuG Abteilung 21.Pz.Div. armament:
 
7.5cm PaK40(Sf) auf Geschutzwagen FCM(f)
or
7.5cm PaK40(Sf) auf Geschutzwagen 39H(f)
 
?
(or mixed?)
I am make new icons.
                                                       Dali

(in reply to Dali)
Post #: 245
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/7/2008 10:46:19 PM   
Dumnorix


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Hallo Dali
Thanks...
I have not receive your icons !! Please send me another mail.

H.Balck

_____________________________


(in reply to Dali)
Post #: 246
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/11/2008 3:11:18 PM   
Witti44

 

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Hi balck,

I have tested the normandyscenario and it is a great scenario! Good work and the new sounds are very intensive too :)

(in reply to Dumnorix)
Post #: 247
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/11/2008 6:45:12 PM   
Dumnorix


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Thanks Wittmann
Attention - Normandy and also The Battle of the Bulge are only Multiplayerscenarios for human against human or humans against humans. The KI is very bad in great scenarios. The KI is good to programm in small LCG-Scenarios (every day we have a new historically situation). Play against humans and you find it out, than Normandy its very very good !

H.Balck


< Message edited by Dumnorix -- 5/11/2008 6:47:15 PM >


_____________________________


(in reply to Witti44)
Post #: 248
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/12/2008 10:02:46 AM   
Witti44

 

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Hi Balck,

wie kommt ihr mit barbarossa voran? Ich denke gerade bei dem Wetter durch urlaub, ... nicht so sehr oder?

Danke dir auch nochmal für die wrackgrafiken! Das Spiel sieht für mich gleich viel besser aus! :)

Wäre es möglich mir das Stalingradszenario bereits anfang juni zu schicken? Unser Abflugtermin ist auf mitte juni verschoben worden und davor gehts nochmal ins GüZ :(
Wenn Du es noch ncht fertig hast ist es auch ok aber wäre natürlich klasse wenn ich da unten auch JTCS meets PG3D spielen könnte :)

Ach bevor ich es vergesse, hat das normandy szenario weniger luftunterstützung? Werde als deutscher kaum bombardiert ;)

(in reply to Dumnorix)
Post #: 249
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/12/2008 10:18:27 AM   
Dali

 

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Hi,
icons send you new.
MB 4500L upgrade old
MB 4500 Bridging equipment(load+unload)
Voroshilovets
ZiS-5 upgrade errors(pink pixels)

StuG Abteilung 200 its weapons 7.5cm PaK40(Sf) auf Geschutzwagen FCM(f)

I am make this icons

                                                                           Dali

(in reply to Dumnorix)
Post #: 250
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/12/2008 11:47:28 AM   
Dumnorix


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Hallo Wittmann
Ja mit Barbarossa gehts im Moment schleppend voran, der Termin 22.Juni 2008 ist glaube ich nicht realisierbar - ich brauche mehr mapmaker.

Stalingrad bis Anfang Juni naja, werde mich mal nächstes und übernächstes Wochenende dransetzten, muß derzeit 50-60 Stunden pro Woche in meinem Beruf arbeiten, da bleibt nicht mehr viel Zeit.

Die Luftunterstützung ist nicht historisch, kann ich erst in einem PBEM-Game in den code day by day reinhauen.



Hallo Dali
Danke...

H.Balck

< Message edited by Dumnorix -- 5/12/2008 11:49:48 AM >


_____________________________


(in reply to Dali)
Post #: 251
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/12/2008 5:39:09 PM   
Witti44

 

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das Zeitproblem kenne ich :)

ist ja nicht schlimm wenn barbarossa später rauskommt! Wichtig ist nur das es fehlerfrei erscheint :)

Wäre klasse wenn du stalingrad bis dahin fertig hast :)

Worin liegt denn der unterschied zwischen einem szenario das ich im singleplayer spiele und einem im multiplayer?
sollten die daten nicht bei beiden gleich sein und sich nur durch den wegfall der ki unterscheiden?

(in reply to Dumnorix)
Post #: 252
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/12/2008 11:44:17 PM   
Dumnorix


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Here are screens from our PBEM-game against ChadG (Juggalo). We are in round 10 - nightturn 6th june 1944 22:00 to 2:00. We playing 2 allied (H.Balck=US + MartinS=UK) against 1 axis (ChadG).
In the first day all beaches have fight a great victory !
The 21th german tankdivison is ready to defense Caen.

H.Balck




(in reply to Witti44)
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RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/13/2008 1:07:54 AM   
TAIL GUNNER

 

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Oh, thanks for the free intel!

It will make 12th SS Pz. Div's job of sweeping the European continent free of Allied scum that much easier.



_____________________________

"If you want peace, prepare for war."

(in reply to Dumnorix)
Post #: 254
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/13/2008 7:45:26 AM   
Dumnorix


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No chance Juggalo - you are playing to bad. Learn a bit more in our good game !
Good luck for ardennes...

H.Balck

_____________________________


(in reply to TAIL GUNNER)
Post #: 255
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/13/2008 8:18:31 AM   
TAIL GUNNER

 

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Yeah I know I'm sucking. I'm too used to playing the ignorant AI....plus the speed of your Blitzkrieg surprised me plus it took me a while to get used to this new scale and ummm....
I'll think of more excuses soon.


I hope to give you a better fight in Belgium!

ChadG

_____________________________

"If you want peace, prepare for war."

(in reply to Dumnorix)
Post #: 256
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/14/2008 8:57:34 AM   
Dali

 

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Hi,
receive my new icons?
           
small errors in Nornandie scenario:
Opel Blitz load no good bit file(old bit of old truck)
Pz II Luchs no bit file, no fire parameter
Marder III (r) no fire parameter
10,5 and 15cm Lorraine mixed icons

                                                 Dali

(in reply to TAIL GUNNER)
Post #: 257
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/15/2008 12:04:22 AM   
Dumnorix


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Hallo Dali
All problems are now right.
Overwrite this in your JTCS meets PG3D WWII file:
http://files.filefront.com/upgradezip/;10223283;/fileinfo.html
1. New Bases
2. New Infantry-Icons for Normandy
3. New sound for the scottish infantry
4. and many more.....

H.Balck

(in reply to Dali)
Post #: 258
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/15/2008 10:20:51 AM   
Dali

 

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Hi,
thanks
Did you receive my new icons yesterday?

Send you three new icons:
7,5cm PaK 40 auf FCM (f)
Jpz IV L 48 (small upgrade old Pats icons, detailed+point of wiew)
2,0cm FlaK 38 auf Opel Blitz open cab (alternative utility cab)
                                                                           Dali

(in reply to Dumnorix)
Post #: 259
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/15/2008 2:36:12 PM   
Dali

 

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Hi

Why you did not add upgrade icon MB4500L to the pack of upgrade? I have send to you. I think that it is quite well done.
                                                                                                                            Dali

(in reply to Dali)
Post #: 260
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/15/2008 11:53:25 PM   
TAIL GUNNER

 

Posts: 1152
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From: Los Osos, CA
Status: offline
Balck, have you ever considered including a readme file with your mod?

Something to explain how to install, how to edit .bte/.btl files, what numbers to use, etc.

I would be happy to do an English translation if you desire to do this.

ChadG

_____________________________

"If you want peace, prepare for war."

(in reply to Dumnorix)
Post #: 261
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/16/2008 4:25:02 AM   
gre81


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Joined: 2/17/2008
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Need help. I reinstalled JTCS and patched it then installed the mod will all fixes - all scenerios play fine except Normandy, the program locks up when I am at the sceen for choosing side. What could be causing it?

(in reply to TAIL GUNNER)
Post #: 262
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/16/2008 9:16:35 AM   
Dumnorix


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Joined: 3/15/2007
Status: offline
quote:

Balck, have you ever considered including a readme file with your mod?

Yes aread me is included.
quote:

Something to explain how to install, how to edit .bte/.btl files, what numbers to use, etc.I would be happy to do an English translation if you desire to do this.

I will di this on weekend and present here in this marixforum.

quote:

Need help. I reinstalled JTCS and patched it then installed the mod will all fixes - all scenerios play fine except Normandy, the program locks up when I am at the sceen for choosing side. What could be causing it?

Overwrite the new upgrade !!!
download:http://files.filefront.com/upgradezip/;10236348;/fileinfo.html

H.Balck



_____________________________


(in reply to gre81)
Post #: 263
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/16/2008 4:02:07 PM   
gre81


Posts: 54
Joined: 2/17/2008
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Applied upgrade - says there is a problem with wf.exe and must close.

(in reply to Dumnorix)
Post #: 264
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/17/2008 5:54:46 PM   
IronPig

 

Posts: 48
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I have still no problems with the "old" version so I think I sould wait for a fixed update or?

(in reply to gre81)
Post #: 265
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/22/2008 10:28:24 AM   
Witti44

 

Posts: 151
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Hi Balck,

die Normandie ist echt unglaublich geworden! Ein unglaubliches spielgefühl! und der Sound haut einen um! Zwei dinge sind mir allerdings beim spielen aufgefallen. 1. Die Nation wird bei der Axe als HK & SS völlig richtig angezeigt aber warum wird bei den alliierten dann Polen und Frankreich angezeigt? Meines Wissens haben die Amis und die Engländer die Hauptlast des angriffs getragen. 2. Im verstärkungsmenü wird mir auf beiden seiten der KOMPLETTE nachschub angezeigt. Ich kann also als deutscher sehen was die alliierten in welcher runde bekommen werden. Ist das beabsichtigt?

Bin echt auf deine anderen Szenarien gespannt! Hast du dir schon stalingrad für die portierung auf JTCS angesehen? Darauf freue ich mich am meisten! :) Die karten kann man 1:1 übernehmen und nur die org-datei muss überarbeitet werden oder?

(in reply to IronPig)
Post #: 266
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/22/2008 11:06:52 AM   
Dumnorix


Posts: 793
Joined: 3/15/2007
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Hallo Wittmann
quote:

die Normandie ist echt unglaublich geworden! Ein unglaubliches spielgefühl! und der Sound haut einen um!

Danke - finde ich auch. Ich spiele gerade gegen Juggalo PBEM - wahnsinnig gut.

quote:

Die Nation wird bei der Axe als HK & SS völlig richtig angezeigt aber warum wird bei den alliierten dann Polen und Frankreich angezeigt?

Beteiligt sind Polen, Frankreich, UK, US und Norwegen. Dabei werden Polen und Frankreich leider im Darstellungscode unten angezeigt, da hier nach der Reihenfolge in Programmierung gezählt wird. 07=Polen, 08= FR, 09=UK, 10=US. Vielleicht kann das mal jemand in der exe-datei beheben.

quote:

Im verstärkungsmenü wird mir auf beiden seiten der KOMPLETTE nachschub angezeigt. Ich kann also als deutscher sehen was die alliierten in welcher runde bekommen werden. Ist das beabsichtigt?

Das passiert nur, wenn Du Fog of War nicht aktiviert hast !!!

quote:

Bin echt auf deine anderen Szenarien gespannt! Hast du dir schon stalingrad für die portierung auf JTCS angesehen? Darauf freue ich mich am meisten! :) Die karten kann man 1:1 übernehmen und nur die org-datei muss überarbeitet werden oder?


Barbarossa hat Vorrang, ich schaffe es einfach nicht, Stalingrad bis in 2 Wochen fertig zu stellen. Außerdem wurde die Frankreich-Kampagne vollkommen erneuert und um 4 weitere Kriegstage erweitert (vom 10.Mai bis 21.Mai 1940)

Neue setup gibts am Sonntag !!!

Gruß H.Balck



< Message edited by Dumnorix -- 5/22/2008 11:08:39 AM >


_____________________________


(in reply to Witti44)
Post #: 267
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/22/2008 11:10:00 AM   
Dumnorix


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Hallo Dali
ich habe immer noch keine Icons bekommen !!!

Gruß H.Balck

_____________________________


(in reply to Dumnorix)
Post #: 268
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/22/2008 3:58:59 PM   
Dali

 

Posts: 223
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Hi Micha
In may (15.5-20.5.2008) send you 6 mail, cca 15 new icons or upgrades+ cca 5 unitskarte.
Receive you?
                                                                     Dali

(in reply to Dumnorix)
Post #: 269
RE: JTCS meets PG3D mod-upgrade - 5/22/2008 4:44:07 PM   
Dumnorix


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Status: offline
Hallo Dali
16 icons - no 5 new icons. Please send me this stuff a second time. I have it not.
H.Balck

_____________________________


(in reply to Dali)
Post #: 270
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