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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War"

 
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/8/2009 7:28:34 PM   
Dumnorix


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Hallo Leute
Ich bin noch da, ich habe im Moment nur so viel zu tun mit meinem Studium und einem anderen Spielprojekt.
Ich hoffe ich kann in den Semesterferien Kanev mal fertigstellen. Besteht denn noch Interesse am Barbarossaunternehemen ? Bräuchte hier noch Hilfe !

Gruß H.Balck

Hello people
I am, I still there have for the moment only so much to do with my study and another play project. I hope I can in term holidays Kanev times finish. Still does interest in the Barbaross exist? I need here still assistance!
Greeting H.Balck

_____________________________


(in reply to Dali)
Post #: 361
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/9/2009 10:54:45 AM   
Dali

 

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I am interesed Kanev and Barbarossa.
                                     Dali

(in reply to Dumnorix)
Post #: 362
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/20/2009 4:42:34 AM   
Dumnorix


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New upgrade with an add of the normandy map !
http://files.filefront.com/JTCS+meets+PG3D+WWIIzip/;13032140;/fileinfo.html
H.Balck

(in reply to Dali)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/21/2009 7:28:38 AM   
Dali

 

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230 MB , Great  !!

(in reply to Dumnorix)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/21/2009 2:15:03 PM   
Witti44

 

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Hi Balck,

anderes Projekt? Drehst du JTCS etwa den Rücken zu :( bzw. wird es überhaupt noch eine neue Version von deinem 2. WK Projekt geben?

Darf man denn fragen woran du zur Zeit noch arbeitest? :) Vielleicht ist es ja ähnlich interessant für uns :)

(in reply to Dali)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/21/2009 3:08:20 PM   
Dumnorix


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Hallo Dali
Wir können gerne ein Spiel per e-mail spielen. Ich hätte Lust auf "Kanev". Ich muß nur noch die Fehler verbessern und die Karte verschönern.

Hallo Wittmann
Afghanistan überlebt ?
Auf keinen Fall drehe ich JTCS den Rücken zu, ich habe nur sehr wenig Zeit (Lehrerberuf/Zweit-Studium). Eine neue Version 1.06 wird es auf jeden Fall Mitte April geben (nach meinen Semesterferien). Zum neuen Projekt: Ich habe zunächst Civ III überarbeitet - neue Mods für MEM II und The Rise and Fall of roman empires herausgebracht. Desweiteren arbeite ich zusammen mit einem russischen Grafiker und einem französischen Programmierer an einem neuen antiken/Mittelalter SAtrategiespiel mit heroischen Schlachten mit erstmals originalen Heeresstärken.
Hier mal ein Eindruck von den animationen:http://www.wildfiregames.com/forum/index.php?showtopic=12098

Gruß H.Balck

(in reply to Witti44)
Post #: 366
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/21/2009 6:11:38 PM   
Witti44

 

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Hi Balck,

Afghanistan habe ich soweit gut überstanden. Allerdings ist es dort ganz und gar nicht so ruhig wie es immer heißt.

Dein anderes Projekt sieht zwar echt gut aus aber teilweise auch wie eine art Age of Empire. zumindest optisch ;) Aber ich habe ja auch gesehen, dass es historisch korrekt werden soll.

Ich kann mir aber leider nicht vorstellen, dass du all deine Projekte zu einem "ende" bringen kannst. 2. WK, 1. WK, Cold War, Mittelalter, ... Das sind zu viele Baustellen für so wenige modder oder findest du nicht?

Ich erwarte voller Vorfreude deine neueste Version von WW2 zu Ostern und hoffe, dass es nicht die letzte Version sein wird. Ich hoffe ja noch immer auf Stalingrad, Berlin, Sewastopol, Leningrad und Kursk :) Wie stehen die chancen, dass sich meine Hoffnungen erfüllen? :)

(in reply to Dumnorix)
Post #: 367
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/21/2009 7:01:23 PM   
Dumnorix


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Hallo Wittmann
Bei einer Zusage deinerseits von minimal 4 Zügen pro Woche in einem e-mail Spiel Stalingrad, könnte ich Stalingrad bis Anfang Februar fertig machen !
Außerdem könnte ich noch Hilfe bei der Barbarossa-Karte gebrauchen.

Gruß

(in reply to Witti44)
Post #: 368
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/22/2009 12:04:57 PM   
Witti44

 

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Ich kann da leider nicht zusagen, da ich nicht weiß was der Dienstplan die nächsten Wochen vorsieht. Bald steht ja auch wieder die Ausbildung für den kosovo an. Vielleicht könnte ich dir das Szenario ja auch abkaufen?

(in reply to Dumnorix)
Post #: 369
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/29/2009 3:33:33 AM   
Dumnorix


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Ich habe nun endlich auch das Normandie-szenario komplett fertig gemacht. Alle Verstärkungen der ersten 20 Tage nach D-day sind nun vorhanden.
Viel Spaß ! H.Balck

I made now finally also the normandy scenario completely finished. All reinforcement of the first 20 after day D-day are now ready.
Have fun ! H.balck

download:
http://files.filefront.com/Normandyzip/;13127559;/fileinfo.html

< Message edited by Dumnorix -- 1/29/2009 3:42:45 AM >

(in reply to Witti44)
Post #: 370
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/29/2009 11:27:10 AM   
Dali

 

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Hello Micha
Good messages !
Writed please you, wherein are primary changes.
(examply mine engineers for german side exist ??)

(in reply to Dumnorix)
Post #: 371
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/29/2009 5:59:09 PM   
Dumnorix


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Hallo Dali
quote:

(examply mine engineers for german side exist ??)

1. Every pioneerbatallion in JTCS meets PG3D WWII can lay minefields.
2. Every pontonvehicle (BridgeEng) can lay pontonbridges.
3. Baupioniere/inf and Bulldozer can clear wrecks.
4. Feldersatz can build trenches.

H.Balck

(in reply to Dali)
Post #: 372
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/29/2009 8:05:13 PM   
Witti44

 

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Endlich Nachschub! :) 20 Tage Szenario ... Du hattest in einer Liste mal ein Normandy-Szenario und ein Larger Normandy-Szenario. Worin besteht da der Unterschied? Geht das "larger-Szenario" denn länger als 20 Tage? Vielleicht bis zur deutschen Grenze? Aber super Arbeit!

(in reply to Dumnorix)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 1/30/2009 1:16:17 PM   
Dali

 

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Thanks, interest info.

Planning aicraft in map ? (level map its ideal for air support)

                                   DALI

(in reply to Witti44)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/4/2009 12:57:02 AM   
Dumnorix


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New upgrade is ready:


News:
-upgrade to optional rules matrix patch 1.04,
-rework normandy.scn and normandy MP.scn with all new features,
-rework the first two scenarios in LCG 18.tankdivison Barbarossa 1941,

H.Balck


Link removed due to complaint. Double check the install to ensure no "additional" files are included.

Jason Petho


< Message edited by Jason Petho -- 2/5/2009 5:25:50 AM >

(in reply to Dali)
Post #: 375
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/5/2009 11:14:06 AM   
eastwindrain

 

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A truly wonderful highly detail piece of work, or should I say art, I salute you.
Have you never had an offer of work from any game companies ?.

But I think you may be moving in the wrong direction, have you ever thought about applying your 3D art mod to the HPS Panzer Campaign games.


_____________________________


(in reply to Dumnorix)
Post #: 376
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/5/2009 3:56:30 PM   
Dumnorix


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Hallo Lowlander
Thanks for your interest.

I had already contact with HPS, these people have however no interest. In addition I find the maps of HPS very badly analyzed. The historical accuracy is here also very incorrect. The scenarios with American and British participation are analyzed very well, the Red Army are however a disaster. The geographical elements in the east european sector are more than incorrect with HPS.

My modification stands on the scientific literature and original Armymaps from Poland and Russia from the thirties.

H.Balck

(in reply to eastwindrain)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/6/2009 10:57:56 AM   
Dali

 

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Is really loss, that the very interesting strategy from HPS have so ugly 3d mod.
Personally me it discourage from playing.
Dumnorix mods is very good, unfortunately unassisted hasn't chance succeed in the marketplace.

(in reply to Dumnorix)
Post #: 378
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/6/2009 4:25:55 PM   
Dumnorix


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Hallo Dali
No fear Dali, you will be allowed to play all scenarios of HPS in this year for JTCS meets PG3D WWII and Cold War.

Keine Angst Dali, du wirst alle Szenarien von HPS in diesem Jahr für JTCS meets PG3D WWII und Cold War spielen dürfen.

H.Balck

(in reply to Dali)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/8/2009 1:03:57 PM   
Dumnorix


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New upgrade is ready:

News:
-full LCG 18th tankdivision Barbarossa 1941 ready (only the first 16 scenarios = first 6 days are upgraded to matrix v.1.04)

H.Balck

< Message edited by Dumnorix -- 2/8/2009 10:27:51 PM >

(in reply to Dumnorix)
Post #: 380
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/24/2009 7:34:32 AM   
borsook79


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The download link in the first post seems to be dead...

(in reply to Dumnorix)
Post #: 381
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 2/25/2009 12:23:42 AM   
Dumnorix


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Hallo Borsook
download-section is low in the last 2 days. In two weeks I will upload the new setupfile version 1.06.
with rework Battle of the Bulge, Battle of Mlawa and the LCG 18.TD Barbarossa 1941 with 6 new fighting days (28th june to 3rd july 1941)

H.Balck

(in reply to borsook79)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/2/2009 10:17:47 AM   
borsook79


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quote:

ORIGINAL: Dumnorix

Hallo Borsook
download-section is low in the last 2 days. In two weeks I will upload the new setupfile version 1.06.
with rework Battle of the Bulge, Battle of Mlawa and the LCG 18.TD Barbarossa 1941 with 6 new fighting days (28th june to 3rd july 1941)

H.Balck

Thanx for the info, will wait for the new version then. Cheers.

(in reply to Dumnorix)
Post #: 383
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/4/2009 3:27:41 AM   
Dumnorix


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I upload the old ingamevideos again:
http://files.filefront.com/videos+CS+meets+PG3Dzip/;13406355;/fileinfo.html

H.Balck

(in reply to borsook79)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/6/2009 4:03:16 AM   
Dumnorix


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Hallo Fans
In wenigen Tagen ist es nun soweit - JTCS meets PG3D Cold War wird fertig und es gibt den gesamten Konflikt auf einer mächtigen Deutschlandkarte.
Es wurden nicht nur vollkomnen neue Regeln eingebaut - auch alle Einheiten der gesamten europäischen Nationen (DDR,SU,PL,CSSR,UNG,BRD,FR,UK,USA,NL,BL,IT,DÄN,CAN,ÖR,) wurden liebevoll mit einem neuen jeweils landesspezifischen Tarnanstrich versehen.

Hier ein erster Einblick in die neuen Einheitenfähigkeiten:
http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=DvF5sFPscjv6n8R.gif

Und hier ein kleiner Blick auf die riesige Karte des Multiplayerszenarios: (386 x 546 Hex/km)
http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=fprBk0AWq6O5Dkm.gif


in english:
In few days is it now so far - JTCS meets PG3D Cold was copes and it gives the entire conflict on a powerful Germany map. Only vollkomnen new rules were inserted - also all units of the entire European nations (GDR, CSU, PL, CSSR, UNG, FRG, FR, UK, the USA, NL, BL, IT, DÄN, CAN, ÖR,) were provided affectionately with a new state-specific in each case camouflage finish.

Here a first view of the new unit abilities:
....

And here a small view of the enormous map of the Multiplayerscenario: (386 x 546 Hex/km)
....

H.Balck




< Message edited by Dumnorix -- 3/10/2009 9:40:31 PM >

(in reply to Dumnorix)
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RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/9/2009 6:55:01 AM   
Dumnorix


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Ok - the first fights begin to the north - The Fight for Schleswig Holstein. You can see the overview of this first greater Test-Scenario. The new level of JTCS meets PG3D Cold war is an new companie-level. On the second picture you can see all the new leaderpics - here the americans.

http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=b0EdJ6EGqLAMl6C.gif

H.Balck

_____________________________


(in reply to Dumnorix)
Post #: 386
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/10/2009 9:54:06 PM   
Dumnorix


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Who would have to participate desire in a Multiplayerscenario "Operation Clap of thunder - The Fight for Germany" 3 vs 3 PBEM ? (Begin on 28th January 1990)
Wer hätte denn Lust an einem Multiplayerszenario "Operation Donnerschlag - Der Kampf um Deutschland" 3 vs 3 PBEM teilzunehmen ? (Beginn 28.Januar 1990)

NATO:
Player 1: NORTHAG = 5 Div BRD + 3 Div US + 3 Div UK + 3 Div NL + 2 Div BL + 1 Div DÄN (94000 Men)
Player 2: CENTAG = 6 Div BRD + 6 Div US + 1 Div CAN (84000 Men)
Player 3: 1st French Army = 10 Div FR (35000 Men) + Austria Army + parts of northern Italian Army


Warschauer Pakt:
Player 4 [H.Balck]: GDR Peoples Army (67000 Men) + Soviet Army (194000 Men)
Player 5: Polish Peoples Army (78000 Men)
Player 6: Czechoslovak Army (46000 Men)


H.Balck









< Message edited by Dumnorix -- 3/12/2009 4:59:41 AM >


_____________________________


(in reply to Dumnorix)
Post #: 387
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/12/2009 8:21:46 AM   
Dumnorix


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I am testing the first produce hexfields for an new terrain style special for JTCS meets PG3D Cold War. Take a look at the first city.
H.Balck



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(in reply to Dumnorix)
Post #: 388
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/12/2009 5:39:57 PM   
Witti44

 

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Hi Balck,

die Städte sehen gut aus. Allerdings würde ein Untergrund wie ein Straßenverkehrsnetz zu den Füßen der Gebäude dem ganzen noch etwas mehr Realismus hinzufügen.

(in reply to Dumnorix)
Post #: 389
RE: JTCS meets PG3D "WWII" / "Cold War&q... - 3/12/2009 10:43:51 PM   
Dumnorix


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Hallo Wittmann
Strassennetz kommt noch ! Das hier ist nur eine Testversion. Ich habe nur mal die alten DDR-Blocks dargestellt, so müßte dann Halle-Neustadt, Erfurt-Nord oder Berlin-Marzahn auf der Deutschlandkarte 1990 aussehen. Natürlich gibt es für jede größere Sradt auch ein Stadion. Man kann dann wahlweise Bundesligavereine oder Vereine der DDR-Liga kaputtkloppen. Spezielle Gebäude können in der neuen Version Cold War nur durch Infanterie betreten werden, es sei denn eine Strasse führt rein oder durch.

Wie findest du das Tarnschema der Bundeswehreinheiten ? OK ?

Hier mal die 1.Mot.SchtzDiv Stand 1990: (Es fehlt nur noch das taktische Rak-Btl mit FROG-7 und die 3+4.PiKp mit Baupionieren und Pontonpark PMP)


Gruß H.Balck

< Message edited by Dumnorix -- 3/13/2009 6:37:29 AM >


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(in reply to Witti44)
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