sami heimola
|
quote:
Originally posted by Pave:
Joo. Okei, kiitti. Mulla on ihan sama kirja (Laguksen rynnäkkötykit), mutta kun mun mielestä siinä ei taidettu suoraan sanoa ketkä kaikki olivat juuri Vuosalmella kunkin tykin päällikkö. Ne näet vaihtuivat jonkin verran ja eikä esim. Kuuterselän päälliköistä ole apua Vuosalmella.
Niinpä niin Pave ... Pitäisi varmaan hommata ne Käkelän edelliset kirjat (tiedä vaikka niistä löytyisi tarkempaa tietoa?). Toisaalta, tuskin kovin moni pelaaja ajattelee että "eihän se Brotell ollut juuri tuossa vaunussa" (jos yleensäkään edes tietää kuka ko. rynnäkkötykin päällikkö edes oli...). En minä ainakaan .
Lisäksi kirjassa on mainittu siellä täällä tykkien lempinimiä, mutta kun ei voi olla varma niistä mistä ei ole mainittu, että onko niillä sitten ollutkaan lempinimeä. Nyt ne on nimetty esim 531-10 "Bubi", muta jotkut vain 531-5, kun ei tiedä onko sillä ollut nimeä. Olisi hyvä kun olisi kunnon lista kaikista vaunuista ja niiden historiasta.
Aivan, mutta kuten edellä sanoin, keskivertopelaajalle tuollaiset "nippelijutut" on vähän toisarvoisia. Kunhan ko. skenaarion pelattavuus on hyvä niin kaikki on OK (ainakin omasta mielestä).
Koskisen tulenjohtovaununkin huomioin antamalla isomman artillery rating:in, mutta kun se rämä on ei suostu toimimaan tulenjohtajana
Voi olla että olen liian perfektionisti näiden suhteen. Mittailen usein kartalta viivottimella että talo tulee varmasti oikeaan kohtaan hexan tarkkuudella.
Nii-in, tunnustan että itsekin olin samanlainen kun tein SP2WW2:een aikoinaan Leitimojärven-Talin alueesta kartan (yritinpä tehdä skenuakin mutta joukot loppui kesken ...). Otin muuten mallia samasta kirjasta (otaksun että tiedät missä siinä oli yhden aukeaman kokoinen kartta?).
Aikaisemmin tuli tehtyä Talista ja ainakin Viipurista SP3:lle skenaariot, mutta en nyt ole varma onko ne enää tallella koneen uusimisen jäljiltä.
Yleensä panostan erityisesti karttojen tarkkuuteen, mutta itse skenaariossa joutuu tekemään myönnytyksiä liian vähän tiedon tai useamminkin pelattavuuden takia.
Näin on. Esim. kun yritin tehdä Kuuterselkä-skenua SP2WW2:een, niin kartoista ja lähteistä löytyi vain suomalaisten ryhmitykset mutta venäläisten vastaavat olivat niin "ylimalkaisia" että into lopahti heti kättelyssä...
Sami