Ugrok
Posts: 16
Joined: 3/27/2009 Status: offline
|
Hi ! I always get an unhandled exception when clicking on "Director Skills" in the "Compare" Leader Tab, where you can compare skills between leaders. EDIT : in fact, i get an unhandled exception no matter what i click on in the "compare" leader tab. EDIT 2 : it seems to only happen when creating a new game. When i save before clicking, and then reload the game, clicking on those tabs work just fine. EDIT 3 : well, no, ignore EDIT 2 : just happened again in my save game. Maybe it only happens when i get to the leader tab from the "MNG" tab. I'll check. EDIT 4 : well, no, it seems random. When i reload my game i can click with no problem on the different button of the "compare" tab. But a few minutes later, unhandled exception... I'll copy paste the message i get below : quote:
Consultez la fin de ce message pour plus de détails sur l'appel du débogage juste-à-temps (JIT) à la place de cette boîte de dialogue. ************** Texte de l'exception ************** System.IndexOutOfRangeException: L'index se trouve en dehors des limites du tableau. à WindowsApplication1.EventRelatedClass.Helper_MakeLeaderCompareStringlist(StringListClass& str, Int32 curSubTab, Int32 charId, Boolean shortVersion, Int32 useEventNr, Int32 useEventNrPort, Int32 showCategory) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\Game\Calculations\SE1_specific\EventRelatedClass_SE1_HardcodedScript.vb:ligne 1503 à WindowsApplication1.EventRelatedClass.Hardcoded_Gui_Char_Popup(Int32 feedback) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\Game\Calculations\SE1_specific\EventRelatedClass_SE1_HardcodedScript.vb:ligne 1921 à WindowsApplication1.EventRelatedClass.ExecHardcodedScript(Int32 hardcodedScriptNr, Int32 feedback, Int32 dat3, Int32 dat4, String datastring) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\Game\Calculations\SE1_specific\EventRelatedClass_SE1_HardcodedScript.vb:ligne 27 à WindowsApplication1.EventRelatedClass.DoExec(Int32 enr, Int32 t1, String val1, String val2, String val3, String val4, String datastring) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\Game\Calculations\EventRelatedClass.vb:ligne 2750 à WindowsApplication1.EventRelatedClass.ExecuteExec(Int32 enr, Int32 linenr) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\Game\Calculations\EventRelatedClass.vb:ligne 2365 à WindowsApplication1.EventRelatedClass.DoCheckSpecificEvent(Int32 enr, Int32 tv0, Int32 tv1, Int32 tv2, Int32 tv3, Int32 tv9, Int32 tv7, Int32 tv8, Int32 tv10, Boolean skipSettingTempVars) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\Game\Calculations\EventRelatedClass.vb:ligne 526 à WindowsApplication1.UDSMessageWindowClass.HandleMouseClick(Int32 x, Int32 y, Int32 b) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\GUI\Windows\NewWindows\Popups\UDSMessageWindowClass.vb:ligne 498 à WindowsApplication1.MessagePopUpScreenClass2.HandleMouseClick(Int32 x, Int32 y, Int32 b) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\GUI\Screens\NewScreens\MessagePopUpScreenClass2.vb:ligne 183 à WindowsApplication1.Form1.Form1_Mousedown(Object sender, MouseEventArgs e) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\Form1.vb:ligne 1367 à System.Windows.Forms.Control.OnMouseDown(MouseEventArgs e) à System.Windows.Forms.Control.WmMouseDown(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks) à System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m) à System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m) à WindowsApplication1.ImmoveableForm.WndProc(Message& m) dans G:\VR\VRDevelopment\WindowsApplication1\ImmoveableForm.vb:ligne 67 à System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam) ************** Assemblys chargés ************** mscorlib Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.4180.0 built by: NET48REL1LAST_B CodeBase : file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v4.0.30319/mscorlib.dll ---------------------------------------- WindowsApplication1 Version de l'assembly : 1.0.7458.17592 Version Win32 : 1.0.7458.17592 CodeBase : file:///D:/Jeux/Shadow%20Empire/ShadowEmpire.exe ---------------------------------------- Microsoft.VisualBasic Version de l'assembly : 10.0.0.0 Version Win32 : 14.8.3752.0 built by: NET48REL1 CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll ---------------------------------------- System Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.4001.0 built by: NET48REL1LAST_C CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll ---------------------------------------- System.Core Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.4180.0 built by: NET48REL1LAST_B CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll ---------------------------------------- System.Windows.Forms Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.4150.0 built by: NET48REL1LAST_C CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll ---------------------------------------- System.Drawing Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.3752.0 built by: NET48REL1 CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll ---------------------------------------- System.Configuration Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.3752.0 built by: NET48REL1 CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll ---------------------------------------- System.Xml Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.3752.0 built by: NET48REL1 CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll ---------------------------------------- System.Runtime.Remoting Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.3752.0 built by: NET48REL1 CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll ---------------------------------------- irrKlang.NET4 Version de l'assembly : 1.0.6617.18847 Version Win32 : CodeBase : file:///D:/Jeux/Shadow%20Empire/irrKlang.NET4.DLL ---------------------------------------- mscorlib.resources Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.3752.0 built by: NET48REL1 CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_fr_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll ---------------------------------------- ICSharpCode.SharpZipLib Version de l'assembly : 0.84.0.0 Version Win32 : 0.84.0.0 CodeBase : file:///D:/Jeux/Shadow%20Empire/ICSharpCode.SharpZipLib.DLL ---------------------------------------- System.Windows.Forms.resources Version de l'assembly : 4.0.0.0 Version Win32 : 4.8.3752.0 built by: NET48REL1 CodeBase : file:///C:/WINDOWS/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_fr_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll ---------------------------------------- ************** Débogage JIT ************** Pour activer le débogage juste-à-temps (JIT), le fichier de configuration pour cette application ou cet ordinateur (machine.config) doit avoir la valeur jitDebugging définie dans la section system.windows.forms. L'application doit également être compilée avec le débogage activé. Par exemple : <configuration> <system.windows.forms jitDebugging="true" /> </configuration> Lorsque le débogage juste-à-temps est activé, les exceptions non gérées seront envoyées au débogueur JIT inscrit sur l'ordinateur plutôt que d'être gérées par cette boîte de dialogue.
< Message edited by Ugrok -- 6/7/2020 9:58:42 AM >
|