Matrix Games Forums

Forums  Register  Login  Photo Gallery  Member List  Search  Calendars  FAQ 

My Profile  Inbox  Address Book  My Subscription  My Forums  Log Out

Finnish scenario archive updated

 
View related threads: (in this forum | in all forums)

Logged in as: Guest
Users viewing this topic: none
  Printable Version
All Forums >> [Current Games From Matrix.] >> [World War II] >> Steel Panthers World At War & Mega Campaigns >> Finnish scenario archive updated Page: [1]
Login
Message << Older Topic   Newer Topic >>
Finnish scenario archive updated - 6/8/2001 4:36:00 PM   
Jarkko

 

Posts: 75
Joined: 1/6/2001
Status: offline
Finnish SPWAW scenario archive has been updated, updates include: - Portinhoikka 1 scenario: This is somewhat easier then then earlier ones. It is a defensive battle about first stage of Portinhoikka battle at 8AM - 1PM of 24th of June 1944. In that battle Soviets managed to break finnish defence at Leitimojarvi lake - Portinhoikka village area at Karelian Isthmus and created a very dangerous breakthrough in Finnish lines. In this this large 18 turns player can try to stop the strong attack of Soviet guard troops supported by large amount of artillery and air support. Battle field map and troops are as historically accurate as possible. - New improved version of oob71 (needed to be playing my scenarios) with some new weapons, formations etc (readme.txt about formation naming system is allso updated) and document about changes is included. Remember allso check the Phoikkamap.zip inside Portinhoikka1.zip, it has a map (in .jpg form) of battlefield giving the overall picture of how Finnish troops are located in start of the battle (notice platoon at southern border of scenarios map is not in this .jpg map as it is outside it). To those who tested the beta-version of this scenario earlier: Thank you once again, this would have been impossible without you. You might allso want to try this as it now has bigger map and historically more accurate troops. And as always: Feedback is very welcomed (both in english and finnish). Jarkko

_____________________________

Post #: 1
- 6/8/2001 4:37:00 PM   
Jarkko

 

Posts: 75
Joined: 1/6/2001
Status: offline
Forgot the most important thing, the location of Finnish scenario archive naturally is: http://www.geocities.com/Pentagon/Bunker/1489/

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 2
- 6/8/2001 4:49:00 PM   
Arto

 

Posts: 100
Joined: 3/9/2001
From: Suomusjärvi, Finland
Status: offline
Thanks!!! Great work! Niin sitä pitää!

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 3
- 6/8/2001 5:02:00 PM   
risto.nikula

 

Posts: 30
Joined: 5/8/2001
From: Lappi, Finland
Status: offline
Way to go! Hyvää työtä. Kartta on aika mukava lisä. onko olemassa netissä paikkaa josta löytyy sota-ajan ilmakuvia/karttoja?

_____________________________

Nemo saltat sorbius, nisi infanus est

(in reply to Jarkko)
Post #: 4
- 6/8/2001 9:21:00 PM   
Jarkko

 

Posts: 75
Joined: 1/6/2001
Status: offline
quote:

Originally posted by Jolly Roger: Way to go! Hyvää työtä. Kartta on aika mukava lisä. onko olemassa netissä paikkaa josta löytyy sota-ajan ilmakuvia/karttoja?
Tiettävästi ei (paitsi ehkä joku yksittäiskappale), olen itse hankkinut käyttämäni 1:20000 kartat Sota-arkistosta Helsingin Sörnäisistä, ne joutuu valkkaamaan paikan päällä ja musta-valko valokopiot maksavat 12 mk/kartta (kartta tulee neljänä A3 kokoisena palana, kartat saa yleensä päivän tai muutaman päästä joko noutaa tai ne voi saada myös toimitettuna postiennakolla). Maanmittauslaitoksen karttaosastolta Helsingin Pasilassa löytyy kuuleman mukaan myös sota-aikaisia karttoja mutta en osaa siitä tarkemmin kertoa kun en ole siellä asioinut. Kartan hankinta Sota-arkistosta vaatii paikan päällä käymistä ja odottelua (hakevat odotettaessa sen jälkeen kun kirjallinen tilaus on täytetty, hakeminen voi kestää 30 minuuttia tai tunnin), onneksi kartat ovat nykyään tietokoneella jolta voi oikeaa karttaa hakea hakusanoilla. Hyvä, mutta hitaanpuoleinen palvelu. Scenarion mukana oleva karttapalanen on juuri 1:20000 kartasta ja skannattu erittäin huonolla skannerilla.

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 5
- 6/9/2001 7:34:00 PM   
Arto

 

Posts: 100
Joined: 3/9/2001
From: Suomusjärvi, Finland
Status: offline
Hmmm.... tuo Landsverk II AA:n kuva ei meikäläisellä näy, peli väittää ettei kuva ole saatavilla... (Taidanpa kokeilla uudestaan, kun kukaan muu ei kerran ole valittanut asiasta) Muuten erittäin hienoa työtä, kuten olen jo sanonut!

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 6
- 6/11/2001 1:56:00 PM   
Jarkko

 

Posts: 75
Joined: 1/6/2001
Status: offline
quote:

Originally posted by Arto: Hmmm.... tuo Landsverk II AA:n kuva ei meikäläisellä näy, peli väittää ettei kuva ole saatavilla... (Taidanpa kokeilla uudestaan, kun kukaan muu ei kerran ole valittanut asiasta) Muuten erittäin hienoa työtä, kuten olen jo sanonut!
Kiitoksia kehuista. On mahdollista ettei sitä Landsverk:in kuvaa ole viimeisessä peli-versiossa mukana (olen itse asentanut edellisten versioiden päälle ja kuva-valikoimaa on muunneltu välillä joten vaikka se näkyykin minulla niin on täysin mahdollista että se puuttuu 5.0 ja 5.01 versioista). Tarkistan tilanteen ja laitan sen vaikka sitelle jakoon jos se todellakin puuttuu. Jos huomaatte vastaavanlaisia probleemeja niin ilmoitelkaa että voin korjata ne.

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 7
- 6/11/2001 6:24:00 PM   
Arto

 

Posts: 100
Joined: 3/9/2001
From: Suomusjärvi, Finland
Status: offline
Doddi, kokeilin itse. Eli minulla on versio 5.01 (päivitys versiosta 4.5) ja hain siihen Tankheadin sivuilta nämä "aidot" Matrixin "heatfix OOB":t ja silloin näkyy mustavalkoinen kuva (sama kuva myös ilman tuota heatfixiä, joka ei vaikuta näihin mitenkään). Sitten asensin tämän sinun tekemäsi Suomi OOB:n ja sen jälkeen "kuvaa ei ollut saatavilla". Todennäköisesti sinun oob:ssäsi on tullut pieni kirjoitusvirhe kuvan numeron kohdalla. Jatka kuitenkin uusien scenaarioiden tekemistä, hyvistä Suomi-scenaarioista on pulaa! [ June 11, 2001: Message edited by: Arto ]

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 8
- 6/11/2001 6:56:00 PM   
Arto

 

Posts: 100
Joined: 3/9/2001
From: Suomusjärvi, Finland
Status: offline
Empiiriset tutkimukseni jatkuvat: Eli tämä Matrixin heat fix muuttaa esim. panssarinyrkki 60:n maksimi läpäisyn 225:stä 170:een ja kauhun läpäisytehon 195:stä 145:een. En tiedä, kummat luvut ovat lähempänä totuutta, mutta ehkäpä nämä uudemmat ovat sitten "oikeampia"... Tuolla OOB foorumissa on keskustelu tästä, jonka pohjalta tämä muutos kuulemma tehtiin... Sinun versiosi Suomi-oob:stä on muuten parempi, mutta sinun täytyy itse päättää aiotko muuttaa sitä tämän heatfixin mukaiseksi.... [ June 11, 2001: Message edited by: Arto ] [ June 11, 2001: Message edited by: Arto ]

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 9
- 6/11/2001 9:00:00 PM   
Jarkko

 

Posts: 75
Joined: 1/6/2001
Status: offline
quote:

Originally posted by Arto: Doddi, kokeilin itse. Eli minulla on versio 5.01 ja hain siihen Tankheadin sivuilta nämä "aidot" Matrixin "heatfix OOB":t ja silloin näkyy mustavalkoinen kuva. Sitten asensin tämän sinun tekemäsi Suomi OOB:n ja sen jälkeen "kuvaa ei ollut saatavilla". Todennäköisesti sinun oob:ssäsi on tullut pieni kirjoitusvirhe kuvan numeron kohdalla. En ole tutkinut, muuttuiko Suomi-oob tämän Matrixin uuden oob-nipun myötä. Oletko katsonut, onko siinä mitään merkittävää eroa? Jatka kuitenkin uusien scenaarioiden tekemistä, hyvistä Suomi-scenaarioista on pulaa! [ June 11, 2001: Message edited by: Arto ]
Ok, voi olla todellakin että tuon Lansverk Anti II:n kohdalla on kuvanumerossa näppivirhe. Viilailin tuossa viikonloppuna sitä tarkoituksella sovittaa Suomi oob:henkin encyclopedia:ssa oheis-tekstit ja siinä on voinut lipsahtaa väärä numero sinne. Tarkoitat oletettavasti näitä tankhead:in sitella olevia viimeisimpiä oob-tiedostoja? Oletan ettei isoja muutoksia oltu tehty kuin ontelotaistelukärjillä olevissa aseissa (muutahan niiden suhteen ei ainakaan ole mainostettu). Tarkemmin en vielä ole ehtinyt niitä vertailemaan kun olin viikonlopun pois netistä ja kuulin niistä vasta tänään. Kiitos vaan, lähdin itse suurelta osin tekemään näitä scenarioita koska tympäännyin niiden puutteeseen. :D

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 10
- 6/11/2001 9:04:00 PM   
Jarkko

 

Posts: 75
Joined: 1/6/2001
Status: offline
quote:

Originally posted by Arto: Empiiriset tutkimukseni jatkuvat: Eli tämä Matrixin heat fix muuttaa esim. panssarinyrkki 60:n maksimi läpäisyn 225:stä 170:een ja kauhun läpäisytehon 195:stä 145:een. En tiedä, kummat luvut ovat lähempänä totuutta, mutta ehkäpä nämä uudemmat ovat sitten "oikeampia"... Tuolla OOB foorumissa on keskustelu tästä, jonka pohjalta tämä muutos kuulemma tehtiin... Sinun versiosi Suomi-oob:stä on muuten parempi, mutta sinun täytyy itse päättää aiotko muuttaa sitä tämän heatfixin mukaiseksi.... [ June 11, 2001: Message edited by: Arto ] [ June 11, 2001: Message edited by: Arto ]
Kiitos tiedoista. Pitänee tehdä tuo heat-fix korjaus, tosin mitään valtavaa kiirettä sillä ei liene (julkistan ehkä taas seuraavan oob-version seuraavan scenarion kanssa samanaikaisesti ja toivottavasti mukanan ovat sitten jo nuo encyclopedian selitys-tekstitkin).

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 11
- 6/11/2001 9:55:00 PM   
Arto

 

Posts: 100
Joined: 3/9/2001
From: Suomusjärvi, Finland
Status: offline
Juu ei sillä kiirettä ole, hiljaa hyvää tulee ja silleen! Heh, ehdin näköjään editoimaan tekstiäni sillä aikaa kun kirjoitit vastausta :D

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 12
- 6/12/2001 3:45:00 PM   
Perkele

 

Posts: 8
Joined: 5/23/2001
From: Finland
Status: offline
quote:

To those who tested the beta-version of this scenario earlier: Thank you once again, this would have been impossible without you.
No prob. Had a blast trying them out!
quote:

- New improved version of oob71 (needed to be
Looks great. Keep up the good wotk. Yoy may want to check discussion in the OOB forum about recon flags and companies. They seem to be missing your OOB also. If you decide to put recon flags inplace, you may want to change the Machine Gun Company formation from 4xMG Sqd 2xMG Plt 1xAT Plt to 1xInf sqd to present command group of the company 3xMG Plt 1xAT Plt. Yes that is the same formation I tried offer as a more logical MG Company to you via email few weeks back, but now it has an additional argument ;-) The new formation would prevent those four individual MG Sqds from having the recon status. And it makes more sense to have a separate command unit so the company commander is not stuck to a single machine gun and can move where he pleases. But you allready have heard that argument, I know :) -perkele

_____________________________

"Open up Ivan, the Death is knocking!" - Knight of the Mannerheim Cross Einar Schadewitz while standing atop of a Soviet tank and banging a hatch with a hand grenade.

(in reply to Jarkko)
Post #: 13
- 6/12/2001 5:05:00 PM   
Jarkko

 

Posts: 75
Joined: 1/6/2001
Status: offline
quote:

Originally posted by Perkele: Looks great. Keep up the good wotk. Yoy may want to check discussion in the OOB forum about recon flags and companies. They seem to be missing your OOB also. If you decide to put recon flags inplace, you may want to change the Machine Gun Company formation from 4xMG Sqd 2xMG Plt 1xAT Plt to 1xInf sqd to present command group of the company 3xMG Plt 1xAT Plt. Yes that is the same formation I tried offer as a more logical MG Company to you via email few weeks back, but now it has an additional argument ;-) The new formation would prevent those four individual MG Sqds from having the recon status. And it makes more sense to have a separate command unit so the company commander is not stuck to a single machine gun and can move where he pleases. But you allready have heard that argument, I know :) -perkele
Thanks. I will do that, they are now officially in list of things that I have to do to next version of oob. I am now working with the improved version of Portinhoikka 2 scenario, it is going to have a bigger map and more troops then the beta version (heavy tank company sent in Portinhoikka crossroads fought a minor battle just outside the smaller map used earlier). It seems that every improved version will get a bigger map and more troops compared to beta version :D

_____________________________


(in reply to Jarkko)
Post #: 14
Page:   [1]
All Forums >> [Current Games From Matrix.] >> [World War II] >> Steel Panthers World At War & Mega Campaigns >> Finnish scenario archive updated Page: [1]
Jump to:





New Messages No New Messages
Hot Topic w/ New Messages Hot Topic w/o New Messages
Locked w/ New Messages Locked w/o New Messages
 Post New Thread
 Reply to Message
 Post New Poll
 Submit Vote
 Delete My Own Post
 Delete My Own Thread
 Rate Posts


Forum Software © ASPPlayground.NET Advanced Edition 2.4.5 ANSI

2.109