Matrix Games Forums

Forums  Register  Login  Photo Gallery  Member List  Search  Calendars  FAQ 

My Profile  Inbox  Address Book  My Subscription  My Forums  Log Out

For all the swedes (scandinavians) in spwaw-community

 
View related threads: (in this forum | in all forums)

Logged in as: Guest
Users viewing this topic: none
  Printable Version
All Forums >> [Current Games From Matrix.] >> [World War II] >> Steel Panthers World At War & Mega Campaigns >> For all the swedes (scandinavians) in spwaw-community Page: [1]
Login
Message << Older Topic   Newer Topic >>
For all the swedes (scandinavians) in spwaw-community - 11/7/2001 4:32:00 PM   
Jompa

 

Posts: 18
Joined: 4/21/2001
From: Uppsala, Sweden
Status: offline
Halloj! Jag undrar om det inte är dags att försöka få någon svensk spelbutik att ta hem megakampanjerna till detta förträffliga spel. Vad tror ni? Finns det någon bra webbutik som man kan spamma
Jag tror nog att om några personer stöter på ett och samma företag skall det nog inte vara omöjligt. Vad tror ni? Skulle ni köpa spelet om ni slapp frakten?? Det det blir kanske inte jättebilligt, men alldeles säkert billigare än de 500 spänn det rör sig om ifall man skickar efter (och då är det introduktionspriset på 19.95 dollar jag räknat med) Synpunkter?? /Jompa

_____________________________

Post #: 1
- 11/7/2001 6:40:00 PM   
melcer

 

Posts: 44
Joined: 10/23/2000
From: Uppsala, Sweden
Status: offline
Hej Jompa, Jag tror inte att priset på MC skulle bli så jättemycket billigare om en butik tog hem spelet med tanke på fraktkostnader, moms, mm. Det bästa är att flera går ihop och beställer spelet gemensamt från Matrix-games och på så sätt får ned fraktkostnaderna. En tysk SPWAW spelare hade en förfrågan för ett tag sedan om flera europeer ville sammsas om en stororder. Du kunde kanske göra samma sak. (Själv har jag redan förbeställt MCLV).
Fraktpriset UPS har är väldigt dyrt tycker jag men det kommer i alla fall direkt hem som prioriterad post. Melcer

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 2
- 11/7/2001 8:24:00 PM   
pax27

 

Posts: 126
Joined: 10/19/2001
From: Sweden
Status: offline
Ah, svenska...vad trött man blir på att skriva på engelska hela tiden
Jag har ingen aning om hur priset skulle påverkas av att ett svenskt företag skulle ta in och distribuera SPWaW, men det är rätt konstigt att ett spel så bra som detta inte finns i butik redan.
Om jag säger så här, det är helt och hållet priset som får avgöra. Jag är bara ett par månader gammal i SPWaW kretsar, men hade jag haft pengarna skulle jag nog ha beställt någon MC redan.
Men visst skulle man kunna prova att lägga lite tryck på något lämpligt företag och om inte detta funkar så skulle jag gärna gå ihop med ett gäng skandinaver (eller bara svenskar) och göra en stororder med alla tre MC´s som finns/kommer att finnas.
Jag bor i Göteborg, och kanske den där framsideteorin betyder att det är en lämplig "drop off spot" för ett svindyrt UPS paket. Förresten, har inte amerikanerna ett postverk eller? Varför inte skicka brevet mot postförskott Är ni från Uppsala båda två! Cool, där bodde jag i tre år... [ November 07, 2001: Message edited by: pax27 ]



_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 3
- 11/7/2001 9:55:00 PM   
wulfir


Posts: 3091
Joined: 9/11/2001
From: Sweden
Status: offline
Tjaba, tjena, hallå! Jag är en sån där trög norrlänning utan någon större uppfattning om hur postgången fungerar internationellt och har egentligen inte varit så speciellt sugen på någon MC. Nu verkar det dock blivit en fråga om solidaritet med Matrix mer än något annat så jag har omvärderat min inställning och funderar på allvar att beställa en eller flera, i första hand MCLV. Finns det någon med erfarenhet av att beställa prylar från andra sidan Atlanten eller som har några andra nyttiga tips i sammanhanget? [ November 07, 2001: Message edited by: Wulfir ] [ November 07, 2001: Message edited by: Wulfir ]



_____________________________

Semper in Primis

(in reply to Jompa)
Post #: 4
- 11/7/2001 10:11:00 PM   
melcer

 

Posts: 44
Joined: 10/23/2000
From: Uppsala, Sweden
Status: offline
Wulfir,
Jag förbeställde MCNA över nättet med mitt VISA kort strax innan det släpptes. Det fungerade utan problem och jag fick bekräftelse på en gång; samma sak nu när jag förbeställde MCLV. Det tog däremot tid innan jag fick spelet vilket antagligen berodde på något strul hos matrix. De skickar skivan på ett ganska (rättare sagt väldigt dyrt) sätt för att garantera att skivan kommer fram på ett så snabbt och säkert sätt som möjligt. Jag har inga problem med sändelsen förrutom priset. För samma pris kan man ju skicka 10 kilo inom norden om jag minns rätt! Med ett VISA kort eller dyligt är det väldigt lätt att beställa över nättet om man inte är alltför rädd för datasäkerheten. Frakt från USA är ganska dyrt däremot samt eventuell moms/tull etc. Det bästa sättet är nog att flera går samman och beställer saker för att få ned kostnaderna för frakten. Om du tycker om utmaningar så råder jag dig till att passa på att även skaffa MCNA. Att möta Matilda II med Pkpfw IIIe är en riktig utmaning! Melcer

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 5
- 11/8/2001 1:28:00 PM   
varjager

 

Posts: 358
Joined: 3/25/2000
From: sweden
Status: offline
Äntligen lite gudaspråk på detta forum.Men är det någon som har funderingar på att klumpa ordrar?
Blir vi 4-6 p då är fraktkostnaden inte speciellt stor.Jag köpte MCNA med visa kortet och det funkade smidigt.Men jag vet inte om jag skall beställa något mer.Men samtidigt locar MCLV väldigt mycket.Bestämmer ni er för något,så posta gärna på forumet för då hoppar jag med!

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 6
- 11/8/2001 4:15:00 PM   
Hortlund


Posts: 2884
Joined: 10/13/2000
Status: offline
Ahh, Svenska...hjältars och kungars språk Jag tycker iden att tvinga en butik att ta hem MC-skivor är jättebra. Jag tror dessutom att det skulle säljas bra många fler skivor om man gjorde det än det säljs nu över nätet. Folk som inte känner till Matrix så bra drar sig nog för att betala med sitt VISA kort över nätet (jag vet att jag aldrig gör det om det inte är nått hyperkänt ställe typ amazon). Sen kanske det är så att ännu fler tvekar att beställa hem ett potentiellt mjältbrandssmittat paket ner i egna brevlådan i dessa tider...säkrare att filtrera det genom en spelbutik först Kan man inte koncentera sig på en enda butik som är känd för att ha ett bra sortiment (typ Tradition i Stockholm?) Det borde väl gå att övertala dom att ta hem en 30-50 skivor? Vi skulle ju kunna förbeställa genom dom ifall dom kände sig fundersamma. Förresten så är det nästan värt att köpa en eller två skivor extra för att stödja matrix (säger jag som fått alla MC's gratis hittils), dom har ju onekligen en rad intressanta projekt på gång. Varjager...du kommer att älska MCLV (är det du eller jag som ska skicka nästa turn i WiR förresten?)

_____________________________

The era of procrastination, of half-measures, of soothing and baffling expedients, of delays, is coming to a close.
In its place we are entering a period of consequences..

(in reply to Jompa)
Post #: 7
- 11/8/2001 7:59:00 PM   
Dedas

 

Posts: 106
Joined: 12/19/2000
From: Ucklum, Sweden
Status: offline
Hallå...
Jag håller helt med er och skulle gärna köpa MC om det inte kostade så bedrövligt mycket som det gör om man beställer det!
Om ni vill göra en beställning så hör av er till mig på [email]dedas@telia.com[/email] Men låtom oss också hoppas på att någon godhjärtad spelbutik vill ta in spelet i sitt sortiment, det skulle göra allt mycket smidigare och framförallt billigare! MVH från en svensk tiger!

_____________________________

Glory to the brave

(in reply to Jompa)
Post #: 8
- 11/8/2001 9:34:00 PM   
Lars

 

Posts: 205
Joined: 7/19/2000
From: Västerås, Sweden
Status: offline
Hej alla SPWaW vänner.
Jag tog mig friheten att maila den här sidan till spelbutiken "Tradition" direkt. Om det visar sig finnas ett stort intresse från den scandinaviska delen av oss spelare, kanske de kan påverkas att ta hem spelet?
Vill ni påverka dem dirkt kan ni nå dem här:
http://www.tradition.se/foretag.asp /Lars

_____________________________

:D Plays for fun! :cool:


[img]http://publish.hometown.aol.com/kenkbaran/images/spwaw-virtual-b-o-b2.jpg [/img]
[img]http://www.redzoneforums.com/images/avatars/gia

(in reply to Jompa)
Post #: 9
- 11/8/2001 9:37:00 PM   
varjager

 

Posts: 358
Joined: 3/25/2000
From: sweden
Status: offline
Jag har väntat på din turn ett bra tag nu Panzerjäger! Men jag har tid.Om ni får ihop så köper jag MCLV.Gillar östfront strider!

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 10
- 11/9/2001 1:38:00 AM   
Hortlund


Posts: 2884
Joined: 10/13/2000
Status: offline
quote:

Originally posted by varjager:
Jag har väntat på din turn ett bra tag nu Panzerjäger! Men jag har tid.Om ni får ihop så köper jag MCLV.Gillar östfront strider!
Ah, det kan inte vara mer än 2-3 månader max..hrm

_____________________________

The era of procrastination, of half-measures, of soothing and baffling expedients, of delays, is coming to a close.
In its place we are entering a period of consequences..

(in reply to Jompa)
Post #: 11
- 11/10/2001 2:51:00 AM   
John Turesson

 

Posts: 5
Joined: 1/6/2001
From: Stockholm, Sweden
Status: offline
Bröder
Eftersom jag gillar att Spela Sverige under andra världs kriget så splare jag mest en annan gratis version av Steel panther.
Hur bra funkar det med online spel nu för tiden,
det har varigt ganska "instabilt" förut? Vi Hörs
/John T.

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 12
- 11/10/2001 5:02:00 AM   
BlitzSS

 

Posts: 253
Joined: 10/24/2000
From: wasChicagoLand, now DC
Status: offline
I don't know if this counts but my Grandfather immigrated to the US from Sweden.

_____________________________

"Nuts"

(in reply to Jompa)
Post #: 13
- 11/21/2001 5:55:00 AM   
voyrep

 

Posts: 39
Joined: 1/11/2001
From: Sweden
Status: offline
Hallå!
Rann det hela ut i sanden eller?
Om inte så är jag helt klart intresserad av att
vara med i ett beställnings race

När man får pröjsa mer i frakt än för den beställda varan så känns det liksom inte rätt att genomföra köpet Voyrep

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 14
- 11/21/2001 8:03:00 AM   
john g

 

Posts: 984
Joined: 10/6/2000
From: college station, tx usa
Status: offline
quote:

Originally posted by BlitzSS:
I don't know if this counts but my Grandfather immigrated to the US from Sweden.
And one of my Grandmothers was Swedish-Finn, but I'll admit I can't read a word of Swedish.
thanks, John.

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 15
- 11/21/2001 5:27:00 PM   
Salonen

 

Posts: 22
Joined: 11/19/2001
From: Finland
Status: offline
Jag heter Nils Sebastian, sp jag tänker att jag har nånting "svensk" men jag är en finländare...
Såsom du vet, var Finland en del av Sverige lång sen... And John G. be proud of your grandmother. Osaatko lukea suomea? Nils

_____________________________

The crimes against us must be revenged. Commander Saloway to General Staff

(in reply to Jompa)
Post #: 16
- 11/22/2001 3:37:00 AM   
Belisarius


Posts: 4041
Joined: 5/26/2001
From: Gothenburg, Sweden
Status: offline
quote:

Originally posted by Commander Saloway:
Jag heter Nils Sebastian, sp jag tänker att jag har nånting "svensk" men jag är en finländare...
Såsom du vet, var Finland en del av Sverige lång sen...
Nils

Inte såå länge sen. Tja, Finland var ju Sveriges ena halva i 700 år..damn those Russians. Jag skulle oxå kunna tänka mig att vara intresserad av en sam-order om det ger lite rabatt på de VANSINNIGA kostnaderna att skeppa skiten över Atlanten... vad sa de på Tradition? Måste vi vara 100 pers eller?? I övrigt så tror jag inte att någon spelbutik skulle ta in den i sortimentent, eftersom Matrix enbart säljer på postorder...

_____________________________


Got StuG?

(in reply to Jompa)
Post #: 17
- 11/22/2001 7:50:00 PM   
Per-Anders Westin

 

Posts: 9
Joined: 7/20/2000
From: Karlstad, Sweden
Status: offline
Hej! Har någon varit i kontakt med Tradition och fått ett svar från dem? Själv har jag pratat med en spelaffär i Karlstad. De sa att de vill ha en svensk distributör för att ta hem spelet. Anledningen till att de vill ha en distributör är att det skall finnas någon som tar han om skadade CD-skivor o dyl. Därtill måste det finnas tillräckligt många köpare för att det ska bli ekonomiskt intressant. Hur många i Sverige (eller Skandinavien) som är intresserade av att köpa kampanjmodulerna? Om vi kan få fram ett antal kanske det kan vara lättare att få spelbutiker/distributörer att förstå vårt behov. När jag ändå håller på och skriver: Är det någon som är intresserad av att spela PBEM och/eller direkt över Internet? /Per-Anders

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 18
- 11/22/2001 8:27:00 PM   
melcer

 

Posts: 44
Joined: 10/23/2000
From: Uppsala, Sweden
Status: offline
quote:

Originally posted by Per-Anders Westin:
När jag ändå håller på och skriver: Är det någon som är intresserad av att spela PBEM och/eller direkt över Internet? /Per-Anders
Jag har nog tid för ett (till) PBEM, i alla fall efter jul och nyår. Om du är intresserad så mejla mig på melcer.holmer@swipnet.se Angående att få en svensk distributör så kan det vara svårt då jag gissar att det inte är alltför många än så läge som upptäckt SPWAW i sverige (ett hundratal kanske med tanke på Forum deltagandet) och de är utspridda över landet. Till Per-Anders Westin: medlemsnummer 804 och endast 8 poster på forumet och jag trodde att jag skrev sällan! (Jämför med Hortlund) Melcer

_____________________________


(in reply to Jompa)
Post #: 19
- 11/22/2001 9:31:00 PM   
RichardTheFirst

 

Posts: 466
Joined: 10/17/2001
From: Algés, Lisbon - Portugal
Status: offline
Hello to Sweden, greeting from Portugal. Just to invite you guys to join Steel Panthers Fans. We have one dannish member but no swedes yet. So: who wants to be the first ?

_____________________________

E Pluribus Unum

Join Steel Panthers Fans

(in reply to Jompa)
Post #: 20
Page:   [1]
All Forums >> [Current Games From Matrix.] >> [World War II] >> Steel Panthers World At War & Mega Campaigns >> For all the swedes (scandinavians) in spwaw-community Page: [1]
Jump to:





New Messages No New Messages
Hot Topic w/ New Messages Hot Topic w/o New Messages
Locked w/ New Messages Locked w/o New Messages
 Post New Thread
 Reply to Message
 Post New Poll
 Submit Vote
 Delete My Own Post
 Delete My Own Thread
 Rate Posts


Forum Software © ASPPlayground.NET Advanced Edition 2.4.5 ANSI

0.842