Speedysteve
|
Check out this for a CD/Minefield combo. Actually fairly happy though since i've lost 30 x MSW, 15 x LCI/LST BUT my troops are ashore and in good condition: AFTER ACTION REPORTS FOR 06/28/44 -------------------------------------------------------------------------------- TF 1053 encounters mine field at Saipan (63,64) - Coastal Guns Fire Back! 6171 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships MSW Gladstone, Shell hits 134, on fire, heavy damage MSW Geelong, Shell hits 137, on fire, heavy damage MSW Freemantle, Shell hits 182, on fire, heavy damage MSW Echuca, Shell hits 180, on fire, heavy damage MSW Dubbo, Shell hits 137, on fire, heavy damage MSW Cowra, Shell hits 209, on fire, heavy damage MSW Cootamundra, Shell hits 146, on fire, heavy damage MSW Cessnock, Shell hits 124, on fire, heavy damage MSW Castlemaine, Shell hits 140, on fire, heavy damage MSW Cairns, Shell hits 159, on fire, heavy damage MSW Bundaberg, Shell hits 120, on fire, heavy damage MSW Bunbury, Shell hits 277, on fire, heavy damage MSW Bowen, Shell hits 200, on fire, heavy damage MSW Benalla, Shell hits 168, on fire, heavy damage MSW Ballarat, Shell hits 156, on fire, heavy damage MSW Arnidale, Shell hits 225, on fire, heavy damage MSW Ararat, Shell hits 74, on fire, heavy damage MSW Pirie, Shell hits 190, on fire, heavy damage MSW Tamworth, Shell hits 180, on fire, heavy damage MSW Kalgoorlie, Shell hits 145, on fire, heavy damage DMS Southard, Shell hits 131, on fire, heavy damage LCI LCI-448, Mine hits 14, on fire, heavy damage Allied ground losses: 146 casualties reported -------------------------------------------------------------------------------- TF 1091 encounters mine field at Saipan (63,64) Allied Ships DE Sederstrom DE Reynolds DE Manlove AK Leonis, Mine hits 1, on fire AK Megrez, Mine hits 1, on fire, heavy damage DE Martin DE Lovering AK Phobos, Mine hits 1, on fire DE Sanders, Mine hits 1, on fire, heavy damage DE Lyman AK Menkar, Mine hits 1, on fire DE Mitchell AK Tabinta, Mine hits 1, on fire AK Peter Lassen, Mine hits 1 AK Alkes, Mine hits 1, on fire -------------------------------------------------------------------------------- TF 1139 encounters mine field at Saipan (63,64) Allied Ships DD Picking DD O'Bannon, Mine hits 1, on fire DD Mullany DD Nicholas DD Miller DD McKee DD William Porter, Mine hits 1, on fire DD Owen DD Newcomb -------------------------------------------------------------------------------- TF 1141 encounters mine field at Saipan (63,64) Allied Ships DD Rowe DD Pringle DD Halsey Powell DD Abner Read DD Prichett, Mine hits 1 DD Stephen Potter DD Radford DD Porterfield BB Indiana, Mine hits 1 DD Schroeder, Mine hits 1, on fire DD Remey BB Washington, Mine hits 1 CL Mobile, Mine hits 1 -------------------------------------------------------------------------------- TF 1146 encounters mine field at Saipan (63,64) - Coastal Guns Fire Back! 7202 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships MSW Courtenay, Shell hits 179, on fire, heavy damage MSW Igonish, Shell hits 110, on fire, heavy damage MSW Canso, Shell hits 193, on fire, heavy damage MSW Bayfield, Shell hits 173, on fire, heavy damage MSW Quatsino, Shell hits 191, on fire, heavy damage MSW Kingfisher, Shell hits 161, on fire, heavy damage MSW Tanager, Shell hits 122, on fire, heavy damage MSW Lark, Shell hits 166, on fire, heavy damage MSW Tern, Shell hits 128, on fire, heavy damage MSW Rail, Shell hits 141, on fire, heavy damage MSW Buoyant, Shell hits 126, on fire, heavy damage MSW Scuffle, Shell hits 64, on fire, heavy damage MSW Salute, Shell hits 81, on fire, heavy damage MSW Scout, Shell hits 120, on fire, heavy damage MSW Velocity, Shell hits 128, on fire, heavy damage MSW Tumult, Shell hits 74, on fire, heavy damage MSW Champion, Shell hits 130, on fire, heavy damage MSW Warrnambool, Shell hits 103, on fire, heavy damage MSW Townsville, Shell hits 148, on fire, heavy damage MSW Toowoomba, Shell hits 143, on fire, heavy damage MSW Strahan, Shell hits 175, on fire, heavy damage MSW Stawell, Shell hits 139, on fire, heavy damage MSW Shepparton, Shell hits 167, on fire, heavy damage MSW Rockhampton, Shell hits 64, on fire, heavy damage MSW Mildura, Shell hits 138, on fire, heavy damage MSW Lithgow, Shell hits 120, on fire, heavy damage MSW Lismore, Shell hits 187, on fire, heavy damage DMS Hopkins, Shell hits 174, on fire, heavy damage AP Empire Pride, Mine hits 14, on fire, heavy damage Allied ground losses: 286 casualties reported -------------------------------------------------------------------------------- TF 1190 encounters mine field at Saipan (63,64) Allied Ships AGC Mount Olympus, Mine hits 1 AGC Rocky Mount, Mine hits 2, on fire Allied ground losses: 24 casualties reported -------------------------------------------------------------------------------- Night Time Surface Combat, near Saipan at 63,64 Japanese Ships PT Gyoraitei #1, Shell hits 2, and is sunk PT Gyoraitei #2, Shell hits 6, and is sunk PT Gyoraitei #3, Shell hits 3, and is sunk Allied Ships DD McKee DD Miller DD Morrison DD Mullany DD Newcomb DD Nicholas DD O'Bannon, on fire DD Owen DD Picking DD William Porter, on fire -------------------------------------------------------------------------------- Naval bombardment of Saipan, at 63,64 - Coastal Guns Fire Back! 22 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships CL Miami CL Biloxi, Shell hits 4 CA Australia, Shell hits 2 CA Shropshire CA Wichita CA Quincy BB Indiana BB South Dakota BB Washington Japanese ground losses: 1725 casualties reported Guns lost 23 Airbase hits 1 Airbase supply hits 1 Runway hits 22 Port hits 2 Port fuel hits 1 Port supply hits 2 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- TF 1053 encounters mine field at Saipan (63,64) TF 1053 troops unloading over beach at Saipan, 63,64 Allied Ships DE Gilmore DD Hailey DD Haggard, Mine hits 1, on fire LSD Belle Grove, Mine hits 3, on fire, heavy damage PG Warrego DD Hale DE Griswold DD Guest DE Burden R. Hastings AP Harry Lee, Mine hits 3, on fire, heavy damage PG Swan, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-216, Mine hits 3, on fire, heavy damage LCI LCI-23, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-444, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-336, Mine hits 5, on fire, heavy damage AP President Coolidge, Mine hits 2, on fire AP John Penn, Mine hits 1, on fire LST LST-18, Mine hits 2, on fire, heavy damage LST LST-29, Mine hits 2, on fire, heavy damage AP Neville, Mine hits 1 AP Henry T. Allen, Mine hits 1 LCI LCI-436, Mine hits 2, on fire, heavy damage AP Calvert, Mine hits 1 LCI LCI-333, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-222, Mine hits 2, on fire, heavy damage LST LST-20, Mine hits 3, on fire, heavy damage LCI LCI-400, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-447, Mine hits 2, on fire, heavy damage AP McCawley, Mine hits 2, on fire LCI LCI-402, Mine hits 2, on fire, heavy damage AP Pierce, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-443, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-24, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-329, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-445, Mine hits 1, on fire, heavy damage AP George Clymer, Mine hits 1, on fire AP William Ward Burrows, Mine hits 1, on fire LSD Lindenwald, Mine hits 2, heavy damage LCI LCI-335, Mine hits 2, on fire, heavy damage AP Fuller, Mine hits 1, on fire LST LST-25, Mine hits 1, on fire, heavy damage Allied ground losses: 2037 casualties reported Guns lost 10 Coastal Guns at Saipan, 63,64, firing at TF 1053 1088 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships CL Nashville, Shell hits 16 LCI LCI-435, Shell hits 18, on fire, heavy damage LCI LCI-335, on fire, heavy damage CL Honolulu, Shell hits 14 LCI LCI-333, Shell hits 27, on fire, heavy damage LCI LCI-216, Shell hits 7, on fire, heavy damage LCI LCI-84, Shell hits 3 DD Hale DD Guest DD Hailey, Shell hits 3 LST LST-17 DE Griswold AP William Ward Burrows, Shell hits 3, on fire Japanese ground losses: 103 casualties reported Guns lost 2 Allied ground losses: 1780 casualties reported Guns lost 8 Vehicles lost 1 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- TF 1053 encounters mine field at Saipan (63,64) TF 1053 troops unloading over beach at Saipan, 63,64 Allied Ships PG Warrego, Mine hits 1, on fire PG Swan, on fire, heavy damage DE Gilmore DD Hailey, Mine hits 1, on fire DD Haggard, Mine hits 1, on fire, heavy damage DE Burden R. Hastings, Mine hits 1, on fire DD Guest, Mine hits 2, heavy damage LCI LCI-402, Mine hits 2, on fire, heavy damage DE Griswold DD Hale LCI LCI-333, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-83, Mine hits 1, on fire, heavy damage AP Calvert, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-84, Mine hits 1, on fire, heavy damage LSD Belle Grove, Mine hits 1, on fire, heavy damage CL Honolulu, Mine hits 4, on fire, heavy damage LST LST-18, Mine hits 2, on fire, heavy damage AP Arthur Middleton, Mine hits 1 AP Fuller, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-329, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-334, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-23, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-435, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-335, Mine hits 2, on fire, heavy damage AP President Johnson, Mine hits 1, on fire CL Nashville, Mine hits 1, on fire LST LST-22, Mine hits 1, on fire, heavy damage AP Pierce, Mine hits 1, on fire, heavy damage LST LST-20, Mine hits 1, on fire, heavy damage LST LST-25, Mine hits 1, on fire, heavy damage LST LST-28, Mine hits 2, on fire, heavy damage LCI LCI-336, Mine hits 1, on fire, heavy damage AP McCawley, Mine hits 1, on fire, heavy damage LCI LCI-63, Mine hits 1, on fire, heavy damage AP Heywood, Mine hits 1, on fire AP Leonard Wood, Mine hits 1, on fire LCI LCI-444, Mine hits 1, on fire, heavy damage AP Zeilin, Mine hits 1 LSD Epping Forest, Mine hits 2, on fire, heavy damage LST LST-29, Mine hits 1, on fire, heavy damage LSD Lindenwald, Mine hits 1, heavy damage LSD Gunston Hall, Mine hits 1 LCI LCI-443, Mine hits 1, on fire, heavy damage Allied ground losses: 207 casualties reported Guns lost 4 Coastal Guns at Saipan, 63,64, firing at TF 1053 365 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships LCI LCI-446, Shell hits 3 Allied ground losses: 1144 casualties reported Guns lost 5 Vehicles lost 1 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- TF 1146 encounters mine field at Saipan (63,64) TF 1146 troops unloading over beach at Saipan, 63,64 Allied Ships DE England DD MacDonough DD Farragut, Mine hits 1 AK Blount, Mine hits 1, on fire, heavy damage DD Phelps AK Algorab, Mine hits 1, on fire AK Alaskan, Mine hits 4, on fire, heavy damage DD Clark AK Centarus, Mine hits 1 DE George, Mine hits 2, on fire, heavy damage DD Barker AP Cape Neddick, Mine hits 1 DD Bulmer AK Alchiba, Mine hits 2, heavy damage AK Alcyone, Mine hits 2, on fire, heavy damage AK Beaverhead, Mine hits 1, on fire AK Aludra, Mine hits 1, on fire AK Arctic, Mine hits 1, on fire AK Alcona, Mine hits 1, on fire AK Thuban, Mine hits 1, on fire AK Libra, Mine hits 1 AK American, Mine hits 2, on fire, heavy damage AK Aquarius, Mine hits 2, heavy damage AK Castor, Mine hits 3, on fire, heavy damage AK Autauga, Mine hits 1, on fire AK Arkansan, Mine hits 1 AK Coloradan, Mine hits 2 AK Etamin, Mine hits 1, on fire, heavy damage AK Mercury, Mine hits 1 AP Esperance Bay, Mine hits 1, on fire AK Antrim, Mine hits 1, on fire AK Floridian, Mine hits 1 AK Chicot, Mine hits 1, on fire AK Caledonia, Mine hits 1, on fire AK Alabaman, Mine hits 1, on fire, heavy damage AK Bellatrix, Mine hits 2, on fire, heavy damage AK Deimos, Mine hits 1, on fire AK Amador, Mine hits 1, on fire AK Aroostook, Mine hits 1 Allied ground losses: 730 casualties reported Guns lost 7 Coastal Guns at Saipan, 63,64, firing at TF 1146 710 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships AK Delawarean, Shell hits 15, on fire, heavy damage DD MacDonough, Shell hits 15, on fire, heavy damage AK Alcyone, Shell hits 8, on fire, heavy damage DE England, Shell hits 8, on fire, heavy damage DD Bulmer, Shell hits 2 DD Phelps, Shell hits 6, on fire AP Ormiston, Shell hits 8, on fire, heavy damage Allied ground losses: 2954 casualties reported Guns lost 8 -------------------------------------------------------------------------------- TF 1140 encounters mine field at Saipan (63,64) - Coastal Guns Fire Back! 245 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships MSW Bungaree MSW Wasaga MSW Heed MSW Turkey MSW Starling, Shell hits 27, on fire, heavy damage MSW Oracle MSW Spear, Shell hits 11, on fire, heavy damage MSW Wollongong, Shell hits 2, on fire, heavy damage MSW Wallaroo MSW Wagga MSW Launceton MSW Latrobe MSW Katoomba MSW Kapunda, Shell hits 29, on fire, heavy damage MSW Junee, Shell hits 9, on fire, heavy damage MSW Ipswitch, Shell hits 5, on fire, heavy damage MSW Inverell, Shell hits 5, on fire, heavy damage MSW Horsham, Shell hits 13, on fire, heavy damage MSW Gympie, Shell hits 6, on fire, heavy damage MSW Glenelg, Shell hits 3, on fire, heavy damage DE Seid DE Elden DE Fieberling DD Dewey LCI(G) LCI-66, Mine hits 17, on fire, heavy damage DD Worden DE Foreman DE LeHardy DE Greiner DD Allen DD Alywin DD Hull DD Alden -------------------------------------------------------------------------------- TF 1152 encounters mine field at Saipan (63,64) - Coastal Guns Fire Back! 37 Coastal gun shots fired in defense. Allied Ships MSW Bellechasse MSW Swallow MSW Skylark, Shell hits 6, on fire, heavy damage DMS Zane APD Herbert APD Sands APD Gilmer APD Kilty DE Eisele APD Ward APD Schley DD Ringgold DD Renshaw APD Humphreys APD Brooks APD Dent APD Talbot DE Emery DD Robinson APD Dickerson APD Rathburne DE Dempsey DD John Rodgers -------------------------------------------------------------------------------- TF 1157 encounters mine field at Saipan (63,64) Allied Ships MSW Kelowna MSW Guysborough MSW Caraquet MSW Pursuit DE Lovelace DE Harmon DD Buchanan DD Aaron Ward DD Downes DE Thomason DD Selfridge AK West Cactus, Mine hits 1, on fire DE Neuendorf DD Laffey LST LST-166, Mine hits 1, on fire DD Duncan AK Andrea Luckenbach, Mine hits 1, on fire, heavy damage Allied ground losses: 61 casualties reported Vehicles lost 1