Matrix Games Forums

Forums  Register  Login  Photo Gallery  Member List  Search  Calendars  FAQ 

My Profile  Inbox  Address Book  My Subscription  My Forums  Log Out

RE: Here's an idea for Matrix

 
View related threads: (in this forum | in all forums)

Logged in as: Guest
Users viewing this topic: none
  Printable Version
All Forums >> [Current Games From Matrix.] >> [Discontinued Games] >> Conquest of the Aegean >> RE: Here's an idea for Matrix Page: <<   < prev  1 2 [3]
Login
Message << Older Topic   Newer Topic >>
RE: Here's an idea for Matrix - 2/22/2007 3:05:26 PM   
Nemo69


Posts: 685
Joined: 2/18/2004
From: Nowhere to be seen
Status: offline

quote:

ORIGINAL: MarkShot

Nemo69,

Welcome to the community! And on behalf of PG, thanks for your compliments on the game.

Thanks for the welcome, by all means.

quote:

May I ask how did you become aware of the game? Was it due to recent coverage in PC4War or Cyberstratege?

Nah, I'm a neighbour of sorts: I just dwell downstairs, in the TOAW forum

More to the point, I don't follow the wargaming press here in France (je sais, c'est mal, très mal). Most of my internet time is spent on wargaming fora so there wasn't any chance I could miss the release of the game (even if I was too busy with TOAW at the time to make room for another game).

_____________________________

Fais ce que dois

(in reply to MarkShot)
Post #: 61
RE: Here's an idea for Matrix - 2/22/2007 6:50:02 PM   
JeF


Posts: 1170
Joined: 4/1/2003
From: Belgium
Status: offline
Salut Marc,

Bienvenue.

quote:

ORIGINAL: Nemo69
Juste un petit bonjour de la part d'un tout récent acquéreur de CotA - j'ai craqué ce soir, sorti la Visa et déchargé le jeu


Excellent choix.

Je vois que tu pratique bien l'anglais mais au cas-où, tu trouveras un de mes articles en français sur The Drop Zone VF

Et n'hésite pas à poster tes questions, cela occupe Mark et l'aide pour son français.

A+

JeF.

_____________________________

Rendez-vous at Loenen before 18:00.
Don't loose your wallet !
Conquest Of The Aegean Web Development Team
The Drop Zone

(in reply to Nemo69)
Post #: 62
RE: Here's an idea for Matrix - 2/23/2007 2:19:46 AM   
06 Maestro


Posts: 3989
Joined: 10/12/2005
From: Nevada, USA
Status: offline
Salut Marc

Greetings, old comrade.  I knew you would make it here someday. 

You made a good choice in picking up CotA-it's quite a bit different from the other game and may take a little getting used to-but well worth the effort.

When you are ready for a little battle, you know where I am-and I will be ready.

Again, Welcome
Anthony






< Message edited by 06 Maestro -- 2/23/2007 2:34:38 AM >

(in reply to JeF)
Post #: 63
RE: Here's an idea for Matrix - 2/23/2007 11:32:51 PM   
Nemo69


Posts: 685
Joined: 2/18/2004
From: Nowhere to be seen
Status: offline

quote:

ORIGINAL: JeF

Salut Marc,

Bienvenue.

quote:

ORIGINAL: Nemo69
Juste un petit bonjour de la part d'un tout récent acquéreur de CotA - j'ai craqué ce soir, sorti la Visa et déchargé le jeu


Excellent choix.

Je vois que tu pratique bien l'anglais mais au cas-où, tu trouveras un de mes articles en français sur The Drop Zone VF

Et n'hésite pas à poster tes questions, cela occupe Mark et l'aide pour son français.

A+

JeF.

Salut JeF et merci pour le lien. J'en suis encore aux tutoriels, j'essaie de me familiariser avec l'interface (c'est vrai que j'ai tendance encore à chercher le bouton 'end turn' )
Les AARs vers lesquels pointent ton site font une très bonne lecture du soir.

A +

Marc

_____________________________

Fais ce que dois

(in reply to JeF)
Post #: 64
RE: Here's an idea for Matrix - 2/24/2007 12:10:08 AM   
Nemo69


Posts: 685
Joined: 2/18/2004
From: Nowhere to be seen
Status: offline

quote:

ORIGINAL: 06 Maestro

Salut Marc

Greetings, old comrade. I knew you would make it here someday.

You made a good choice in picking up CotA-it's quite a bit different from the other game and may take a little getting used to-but well worth the effort.

When you are ready for a little battle, you know where I am-and I will be ready.

Again, Welcome
Anthony






Hi Anthony - thanks for the welcome.

Good to see you around. Still playing the tutorials - the thing apparently has quite a steep learning curve but no doubt the potential to take a big slice of my gaming time for a long time. Expect a call-up somewhere down the road when I'm confident enough for a head to head game.

Cheers,
Marc

_____________________________

Fais ce que dois

(in reply to 06 Maestro)
Post #: 65
RE: Here's an idea for Matrix - 2/26/2007 1:37:36 AM   
Arjuna


Posts: 17785
Joined: 3/31/2003
From: Canberra, Australia
Status: offline
Welcome Marc.

_____________________________

Dave "Arjuna" O'Connor
www.panthergames.com

(in reply to Nemo69)
Post #: 66
Explosion de pont - 5/9/2007 11:54:23 PM   
lian

 

Posts: 19
Joined: 1/20/2007
Status: offline
À quel moment un pont est-il censé exploser? Mon génie a "primed" un pont et la barre est bien devenue toute bleue mais quand est-ce qu'il part dans les airs ce ù!$ de pont ?

(in reply to Arjuna)
Post #: 67
RE: Explosion de pont - 5/10/2007 5:49:13 AM   
Trigger Happy


Posts: 819
Joined: 3/22/2004
Status: offline
Ce foutu pont?!
Le pont va sauter lorsqu'une formation de l'ennemi approche celui-ci. Mais encore, il y a des chances que les ingénieurs n'aient pas fait une bonne job ou seulement que les fils reliant le détonateur aux explosifs aient été coupés et que l'ennemi capture et désamorce les explosifs sur le pont sans qu'ils n'explosent. Pour une plus grande efficacité, je pense qu'il est sage de laisser une de tes unités à la défense du pont et même, si possible, une unité d'ingénierie.


_____________________________


(in reply to lian)
Post #: 68
RE: Explosion de pont - 5/10/2007 8:39:52 AM   
JeF


Posts: 1170
Joined: 4/1/2003
From: Belgium
Status: offline
quote:

ORIGINAL: Trigger Happy
Ce foutu pont?!


Pas de grossièretés on avait dit !



Sur ce, bonne réponse.
Effectivement, les défenseurs vont attendre d'être suffisament menacés pour faire sauter le pont.
Encre faut-il qu'ils y arrivent et qu'ils aient l'ordre "Deny Crossing" (je ne pense pas que "defend" soit suffisant). Les troupes de génies sont, en effet, plus efficaces. J'ai rarement beaucoup de chance à ce petit jeu. Il est rare que mes ponts minés sautent.

Il semblerait qu'historiquement, ce soit correct. Un pont reste un élément précieux pour les deux camps. On ne sait jamais si on n'en aura pas besoin pour une quelconque contre-attaque. Et ce n'est que contraint et forcé, s'il n'y a pas d'autre choix, qu'on le fait sauter. Il y sans peut-être des exceptions.

Voila pour l'explication complète.

A+

JeF.

_____________________________

Rendez-vous at Loenen before 18:00.
Don't loose your wallet !
Conquest Of The Aegean Web Development Team
The Drop Zone

(in reply to Trigger Happy)
Post #: 69
RE: Explosion de pont - 5/10/2007 10:12:57 AM   
lian

 

Posts: 19
Joined: 1/20/2007
Status: offline
Ah merci pour l'explication  Mais avec une seule unité de génie et plusieurs ponts que je verrai bien coupés, je sens que ça ne va pas être de la tarte :-)

(in reply to JeF)
Post #: 70
RE: Explosion de pont - 11/2/2007 10:52:37 PM   
Samara

 

Posts: 7
Joined: 11/2/2007
Status: offline
Sympa ce fil, un peu marre de subir la langue de Shakspear a longueur de temps.

Sinon, concernant le jeu, il m'intéresse beaucoup mais prévoyez vous une baisse du prix? Car a 55 euros le jeu alors qu'il date de 2-3 ans, ca fait beaucoup. Surtout comparé a d'autre jeux de chez Matrix.
Un jeu a 30-35 euros et j'achete direct.

_____________________________

"L'histoire est un mensonge que personne ne conteste"

Napoléon Bonaparte

(in reply to lian)
Post #: 71
RE: Here's an idea for Matrix - 11/2/2007 11:20:58 PM   
HansBolter


Posts: 7704
Joined: 7/6/2006
From: United States
Status: offline
Hey it's all Greek to me!

No pun intended of course










p.s. Sorry, it was just too tempting to resist.

< Message edited by HansBolter -- 11/2/2007 11:23:22 PM >

(in reply to Tzar007)
Post #: 72
RE: Explosion de pont - 11/3/2007 1:39:31 PM   
JeF


Posts: 1170
Joined: 4/1/2003
From: Belgium
Status: offline
Salut Samara,

D'abord petit détail : COTA a été lancé en juin 2006, il y a un peu plus d'un an donc.

quote:

ORIGINAL: Samara
Sinon, concernant le jeu, il m'intéresse beaucoup mais prévoyez vous une baisse du prix?


Je suis mal placé pour te répondre et je ne crois pas qu'un marchant répondra avant une action commerciale en bonne et due forme.

Il est à 38,99EUR en download (soit 45EUR après taxes, je pense). C'est le même prix que BiI et BiN.
Tu peux toujours attendre le moment des fêtes, Matrix annonce souvent des actions momentanées sur les prix.

Je laisse un mot à Dave en ce sens.

A+

JeF.

< Message edited by JeF -- 11/3/2007 1:45:38 PM >

(in reply to Samara)
Post #: 73
RE: Explosion de pont - 11/3/2007 9:48:40 PM   
Samara

 

Posts: 7
Joined: 11/2/2007
Status: offline
Merci pour ces précisions Jeff.
J'attendrai donc un peu avant de m'offrir ce magnifique jeux.

Sinon ne pensez vous pas que votre sytème de jeu s'adapterait a merveille avec les campagnes napoléonniennes?

_____________________________

"L'histoire est un mensonge que personne ne conteste"

Napoléon Bonaparte

(in reply to JeF)
Post #: 74
RE: Explosion de pont - 11/3/2007 10:12:09 PM   
MarkShot

 

Posts: 7089
Joined: 3/29/2003
Status: offline
Samara,

Je vais te respondre en Anglais parce que je parle francais tres mal.

(1) Welcome to our community.

(2) I don't think pricing is up to David O'Connor, but is determined by Matrix.

(3) The engine as it stands can only really handle WWII. I think too much of what is hard wired in the engine is beyond simple changes to handle the 1800s.

(4) You should check the upcoming offering by AGEOD for Napoleon's campaigns. NOTE: I am also a beta tester for AGEOD. www.ageod.com Not only does AGEOD produce great games, but we are mainly a French company and you can happily correspond in the language of Moliere or Voltaire ... :)

(5) Last, I'll be sending you a PM.

_____________________________

(於 11/13/21 台北,台灣,中國退休)

(in reply to Samara)
Post #: 75
RE: Explosion de pont - 12/11/2007 10:29:28 PM   
JeF


Posts: 1170
Joined: 4/1/2003
From: Belgium
Status: offline
Samara,

quote:

ORIGINAL: Samara
Un jeu a 30-35 euros et j'achete direct.


Visiblement, tu as été entendu.
Baisse de prix jusque fin d'année sur HTTR et COTA. Repsectivement 20,99 et 27,99 en download et sans taxe.

JeF.

_____________________________

Rendez-vous at Loenen before 18:00.
Don't loose your wallet !
Conquest Of The Aegean Web Development Team
The Drop Zone

(in reply to Samara)
Post #: 76
RE: Explosion de pont - 11/24/2008 5:43:29 PM   
SgtChaudart


Posts: 37
Joined: 11/24/2008
Status: offline
Bonjour à tous,

J'éspère que je n'arrive pas trop tard et qu'une communauté française existe encore pour Airborne Assault.
Je viens d'acquérir COTA et je ne suis vraiment pas déçu
Malgré que mon niveau d'anglais ne soit pas impressionnant, j'arrive à faire les deux missions du tutorial(grâce à de la patience et internet pour les traductions approximative).
J'éspère acquérir bientôt assez d'expérience pour pouvoir me lancer dans des partie en solo.

Voila en espérant une réponse(francaise).

Bravo à Matrix pour nous sortir des jeux intelligent!

(in reply to JeF)
Post #: 77
RE: Explosion de pont - 11/24/2008 10:06:25 PM   
lian

 

Posts: 19
Joined: 1/20/2007
Status: offline
Je te souhaite des parties sympas :-) C'est vraiment un jeu auquel j'ai pris beaucoup de plaisir.

_____________________________


(in reply to SgtChaudart)
Post #: 78
Salut à tous ! - 1/9/2009 11:22:06 PM   
Grestok


Posts: 49
Joined: 1/9/2009
From: Marseille, FRANCE
Status: offline
Bonsoir,

J'ai fait l'acquisition de COTA il y a quelques jours, et je suis vraiment ravi de mon achat.
Une chose qui ne trompe pas : Je pense au jeu même quand je ne suis pas devant l'écran !
Je commence à jouer "en nuance", en analysant de plus en plus mes approches et mes tactiques, avec le processus le plus réaliste d'acheminement des ordres. Et quel pied !
Je dois avouer que j'ai mis plusieurs semaines à me décider, j'ai imprimé des docs pour lire et me faire une idée, et j'ai regardé une bonne dizaine de fois la vidéo "guide" de 5 minutes ainsi que le trailer très bien fait. Et finalement j'ai craqué et j'ai donc bien fait !

Voilà vous avez un nouveau camarade de batailles! J'attend maintenant le nouvel opus avec grande impatience ! (Là je vais acheter dès la sortie !)
A bientôt et encore bravo à toute l'équipe de Panther et à la communauté que je lis maintenant depuis quelques mois avec grand plaisir !

Ps : Juste un truc, j'ai connu le jeu grâce aux tests de Canard PC et PC4WAR !


(in reply to lian)
Post #: 79
RE: Salut à tous ! - 1/15/2009 12:31:30 PM   
murat1809

 

Posts: 9
Joined: 1/10/2009
Status: offline
bonjour a vous les francophones...
je suis agréablement surpris de découvrir ce post dans le forum. j'ai decouvert la serie de panther games avec le premier opus...un peu deçu de ne pouvoir profiter des améliorations du second opus dont le sujet est trés proche...trop proche...grace a un patch je ne me le suis pas procuré. récemment j' ai franchit le pas en achetant cota en digital download...mais là petits et gros soucis..impossible de la récupérer. normalement cela sera bientot solutionné.

merci encore a panther games et matrix pour ce merveilleux wargames en souhaitant qu'il migre trés vite vers les plaines de russie !


_____________________________

Cave canes

(in reply to Grestok)
Post #: 80
RE: Salut à tous ! - 5/21/2009 10:12:56 PM   
MarkShot

 

Posts: 7089
Joined: 3/29/2003
Status: offline
You know I was just reading over this thread. All I can say is Quelle Domage! (what a shame) that we failed to create 100 page abridged manual of for COTA in French. I had such high hopes when this effort started.

Sigh ....

_____________________________

(於 11/13/21 台北,台灣,中國退休)

(in reply to murat1809)
Post #: 81
RE: Salut à tous ! - 5/21/2009 10:47:21 PM   
1925frank

 

Posts: 1039
Joined: 6/20/2006
Status: offline
Y a t'il quelqu'un qui joue aussi Campaign Series et peut comparer les deux jeux?  Je connais Campaign Series tres bien.  Je ne connais pas ce jeu, mais je voudrais bien m'en enseigner.

_____________________________


(in reply to MarkShot)
Post #: 82
RE: Salut à tous ! - 5/21/2009 11:02:47 PM   
MarkShot

 

Posts: 7089
Joined: 3/29/2003
Status: offline
Frank,

J'espere que tu peut lire Anglais, parce que mon Francais est tres mal. Je suppose tu peut le lire, parce que il est necessare a lire Anglais a jouer COTA.

I understand what you are asking but I do not know anything about the Campaign Series.

There were some articles which appeared on COTA in PC4WAR and Cyberstrategie a few years back. Perhaps, you can look up those back issues to get an overview of COTA in French. Also, one of those isses came with CD containing a brief guide in French for COTA. Hold on while I check for the issues. A French friend sent me copies.

PC4WAR No10 - HTTR
PC4WAR No22 - COTA
PC4WAR No23 - COTA
CyberStratege - No4 COTA

Perhaps, you can find copies of these at a library.

I am not sure where I put the CDs.

BTW, we will be releasing the next game BFTB pretty soon.

_____________________________

(於 11/13/21 台北,台灣,中國退休)

(in reply to 1925frank)
Post #: 83
RE: Salut à tous ! - 5/21/2009 11:12:20 PM   
1925frank

 

Posts: 1039
Joined: 6/20/2006
Status: offline
Thanks.  I'll check out this game.  I just find the strong French following curious.  I haven't really seen it in the other threads.  Campaign Series has some French and Quebecois players, but they don't have their own thread.

_____________________________


(in reply to MarkShot)
Post #: 84
RE: Salut à tous ! - 5/21/2009 11:21:05 PM   
MarkShot

 

Posts: 7089
Joined: 3/29/2003
Status: offline
Well, I had launched this thread due to the fact that COTA has recently appeared in those gaming magazines and received recognition within the French war gaming community. A friend of mine who is a French game designer, told me he thought there might be a market in France for a 1,000 or more units of COTA. So, we were hoping to "lancer une appel a les jouers Francaises" with this thread. You are only about three years late! :)

A+

_____________________________

(於 11/13/21 台北,台灣,中國退休)

(in reply to 1925frank)
Post #: 85
RE: Salut à tous ! - 9/5/2009 5:11:00 PM   
SgtChaudart


Posts: 37
Joined: 11/24/2008
Status: offline
Bonjour à tous,

J'éspère que le forum n'est pas trop déserté car j'aurais besoin d'aide.
Comme certains j'ai un problème de son depuis le dernier patch. Je n'est plus de son quand j'arrive à la radio et in-game.
J'ai tous essayé:
- désinstaller
- réinstaller
- mise à jour des drivers son
Mais toujours rien. Donc si quelqu'un connaît une solution je lui en serrait reconnaissant.
Merci

(in reply to MarkShot)
Post #: 86
RE: Salut à tous ! - 9/5/2009 5:21:58 PM   
MarkShot

 

Posts: 7089
Joined: 3/29/2003
Status: offline
Chaudart,

I am going to translate your problem into English as Dave, President and developer, does not read French. Hopefully, he will be able to help you.

quote:


I hope that this forum isn't too deserted that I can get some help. There is no longer any sound when I arrive at the Radio Dial or within the game. I have tried uninstalling and reinstalling. All my drivers of up to date. Still no luck. If anyone would know the solution, I would be grateful. Thanks.


Did you go into the game to the Options Tab and make sure the Volume control is not over to the far left?

_____________________________

(於 11/13/21 台北,台灣,中國退休)

(in reply to SgtChaudart)
Post #: 87
RE: Salut à tous ! - 9/5/2009 10:17:39 PM   
SgtChaudart


Posts: 37
Joined: 11/24/2008
Status: offline
Ooops!!

I'm very embarrass!! I'm looking for à lot of solutions, but I never had think in this.
It was so simple and I'm ashamed for not finding. Thanks a lot.

Now, I'm going to enjoy this wonderful game...sorry, the best Operational wargames of all time
I'm waiting with impatience BFTB...(there may be a french release)

Thanks you again Markshot!
PS : Sorry if my english is poor. It's not my fault, it's the fault of our school system

< Message edited by Chaudart -- 9/5/2009 10:22:58 PM >

(in reply to MarkShot)
Post #: 88
RE: Salut à tous ! - 9/6/2009 12:13:14 AM   
Arjuna


Posts: 17785
Joined: 3/31/2003
From: Canberra, Australia
Status: offline
Chaudart,

Welcome. I'm glad you've got your sound working. Enjoy.

_____________________________

Dave "Arjuna" O'Connor
www.panthergames.com

(in reply to SgtChaudart)
Post #: 89
RE: Salut à tous ! - 9/6/2009 12:57:09 AM   
MarkShot

 

Posts: 7089
Joined: 3/29/2003
Status: offline
Well, your English is better than my French. I follow French, but I cannot speak. (Despite being affiliated with a French game developer, AGEOD, for three years now, I haven't improved any. Oh, well...)

It looks like I got lucky with your problem. :)

Have fun!

_____________________________

(於 11/13/21 台北,台灣,中國退休)

(in reply to Arjuna)
Post #: 90
Page:   <<   < prev  1 2 [3]
All Forums >> [Current Games From Matrix.] >> [Discontinued Games] >> Conquest of the Aegean >> RE: Here's an idea for Matrix Page: <<   < prev  1 2 [3]
Jump to:





New Messages No New Messages
Hot Topic w/ New Messages Hot Topic w/o New Messages
Locked w/ New Messages Locked w/o New Messages
 Post New Thread
 Reply to Message
 Post New Poll
 Submit Vote
 Delete My Own Post
 Delete My Own Thread
 Rate Posts


Forum Software © ASPPlayground.NET Advanced Edition 2.4.5 ANSI

2.906